Övertorneås försäljning av skola olaglig

Övertorneå kommun sålde en skolfastighet för 100 000 kronor trots att det fanns ett annat bud på 150 000 kronor. Förvaltningsrätten upphävde kommunens beslut eftersom det fanns konkurrerande och högre bud. Kammarrätten har nu beslutat att inte meddela prövningstillstånd. Därmed står domen fast.

– Det är inte första gången Övertorneå kommun struntar i reglerna för fastighetsförsäljning, säger Micha Velasco, företagarombudsman vid Den Nya Välfärden.

– Politiker och tjänstemän måste följa de lagar som gäller. Vi hoppas att den här typen av övertramp tas på allvar under kommande mandatperiod. Det behövs uppenbarligen sanktioner eftersom lagarna inte följs, säger Micha Velasco.

…………………………………………………………………………………………

FÖRETAGAROMBUDSMANNEN vid den Nya Välfärden, verkar för ett bättre företagarklimat. Arbetet sker genom utredning och publicering av konkreta exempel på brister i företagarklimatet. Företagarombudsmannen har en styrelse med företagare, ekonomer och publicister som på ideell basis leder verksamheten.

För mer information ring företagarombudsman Micha Velasco, Tel: 08-545 038 13