Kronprinsessparet besökte Stiftelsen Läxhjälpen

Idag var ingen vanlig dag på kontoret... Stolta kan vi berätta att vi idag fick besök av Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel.

Kronprinsessparets stiftelse stödjer vår verksamhet sedan hösten 2013 och är imponerade över resultaten. Det blev ett lyckat möte med tedrickande, många frågor, personliga berättelser - från båda håll, skratt, allvar och stort engagemang.

Under förmiddagen presenterades verksamheten av stiftelsens grundare Harald Ullman och verksamhetsledare Maria Arneng. Kronprinsessparet fick också höra Emil Godonou, som studerar farkostteknik på KTH, berätta om sitt arbete som läxhjälpare. Hans före detta elev Diana Mamendi sa att Läxhjälpen bland annat hjälpt henne att höja sina betyg i alla ämnen och att nå målet att komma in på ekonomiprogrammet på Östra Real.

Modou Bojang, som går i årskurs 8, talade om den frustration han kände över sina dåliga skolresultat och den glädje han känner över att nu äntligen lyckats vända dem. Det var i höstas som Modou och läxhjälpare Amy Axelson, som studerar till socionom vid Stockholms universitet, började träffas två gånger i veckan i Läxhjälpens regi.

PRESSKONTAKT STIFTELSEN LÄXHJÄLPEN Maria Arneng (verksamhetsledare) / 46 760 06 94 13 / maria@laxhjalpen.se