Sandvik blir ny partner till Stiftelsen Läxhjälpen

Sandvik blir stödpartner till Läxhjälpen så att fler elever i Gävleborg ska få gymnasiebehörighet och självförtroende.

Vi är stolta över att kunna presentera Sandvik som ny stödpartner till Läxhjälpen från och med höstterminen 2021. Samarbetets syfte är att genom Läxhjälpsprogrammet ge högstadieelever i Gävleborg bättre förutsättningar att uppnå gymnasiebehörighet och samtidigt få ökat  självförtroende och inspiration inför framtiden.

För Sandvik var det ett enkelt val att stötta Läxhjälpen. Att vårt samarbete syftar till att fler högstadieelever ges förutsättningar till att uppnå gymnasiebehörighet är ett bra exempel på att Sandvik tar våra barns och ungdomars utbildningsmöjligheter på allvar och något vi är stolta över att vara en del kring. Våra unga är vår framtid och vi vill dra vårt strå till stacken så att de kan kliva in i en hållbar framtid med bra självförtroende och med inspiration att förverkliga sina drömmar.” säger Johan Mildner, Country HR Coordinator Sweden

Samarbetet med Sandvik innebär att fler elever i Gävleborg ges möjlighet att klara grundskolan med gymnasiebehörighet och tillsammans arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Att Sandvik väljer att bli stödpartner till Läxhjälpen är otroligt roligt och kommer stärka hela Läxhjälpens verksamhet i regionen.” - Ebba Myrsten, regionchef Stiftelsen Läxhjälpen.

För vidare information, vänligen kontakta:
Ebba Myrsten
Regionchef Norr
072-301 69 70

Stiftelsen Läxhjälpen är en icke vinstdrivande stiftelse som bedriver ett riktat och resultatfokuserat läxhjälpsprogram för högstadieelever som riskerar att inte klara skolan, så att de når gymnasiebehörighet med självförtroende inför framtiden. Med en bevisad effekt för målgruppen tillhandahålls läxhjälpsprogrammet i samverkan med näringsliv, stiftelser och kommuner från Malmö i söder till Haparanda i norr, i 73 skolor med resultat som ligger under rikssnittet och i områden där behovet är som störst.