Stiftelsen Läxhjälpen tilldelas Abrahams barns pris 2014

Ikväll är vi stolta och glada över att ta emot Abrahams barns pris på plats i vackra Riddarhuset! Stiftelsen Läxhjälpen får priset 2014 för vårt "verklighetsnära arbete att stödja skolelever i socioekonomiskt utsatta områden, ofta präglade av kulturell och religiös mångfald." Abrahams barns pris delas ut varje år till personer eller organisationer som är förebilder när det gäller att aktivt verka för ett öppet och mångkulturellt samhälle.

Med oss för att ta emot priset var åttondeklassaren Modo och läxhjälparen Aisha. Båda imponerade stort på oss och de nära 150 åskådarna med sina berättelser om vad Läxhjälpen betytt för dem. Modo som går på Läxhjälpen idag och kämpar och har lyckats höja sina betyg avsevärt på en termin, och Aisha som själv gick i en av våra första läxhjälpsgrupper när vi startade 2007, och som nu är läxhjälpare och snart färdig sjuksköterska.

PRESSKONTAKT STIFTELSEN LÄXHJÄLPEN Maria Arneng (verksamhetsledare) / 46 760 06 94 13 / maria@laxhjalpen.se