Första miljoninvesteringen via Uppstart Malmö

Report this content

Aliki Bendzovskis företag Ladies´Secrets har fått en investering på över en miljon via Uppstart Malmö.  Investerare är investmentbolaget Rosengård Invest. Hittills är detta Uppstart Malmös största investering.

- Vi är väldigt glada för detta. Dels är Aliki är en väldigt driven entreprenör som vi önskar framgång, dels kan nu Uppstart Malmö signalera att vi gärna går in i företag med stor tillväxtpotential, säger Luciano Astudillo, vice ordförande för Uppstart Malmö.

Ladies´Secrets är ett nätbaserat postorderföretag som syftar till att underlätta kvinnors vardag genom att snabbt och bekvämt leverera intimprodukter direkt hem i brevlådan.

Förtaget grundades av Aliki Bendzovski, en serie-entreprenör som under många år framgångsrikt arbetat med direktförsäljning inom en rad olika företag. Redan under gymnasietiden öppnade hon sin första butik och har därefter både hunnit driva nattklubb och skaffa sig en magisterexamen i marknadsföring och ekonomi.

Aliki ville mer och hoppade 2010 av en framgångsrik karriär som anställd för att kunna starta och jobba med Ladies’ Secrets. Nu tar hon ytterligare ett steg att förverkliga sin dröm tack vare investmentbolaget Rosengård Invest.

- Jag tror att jag fått mycket av min drivkraft från min mamma. Min familj kom till Danmark som arbetskraftsinvandrare. Mamma arbetade som städerska och jag fick hjälpa henne redan som mycket liten. Jag fick lära mig den praktiska vägen att ingenting är gratis, säger Aliki Bendzovski grundare till Ladies’ Secrets

Kanske är det denna uppväxt som fått henne att försöka hitta en affärsidé som både syftar till att lösa ett verkligt behov och där det redan i affärsmodellen finns filantropi.

- Samtidigt som du köper intimprodukter av oss ska du kunna stödja dina medsystrar i världen. För varje köp skänker vi 1 kr till ActionAid. Det finns tjejer i världen som inte får gå i skolan för att de saknar mensskydd. Så borde det inte vara, avslutar Aliki.

För ytterligare information ´
Aliki Bendzovski, VD och grundare av Ladies´Secrets, 070-226 08 02