Städbolaget Relax får investering genom Uppstart Malmö

Relax är ett modernt och professionellt serviceföretag, som erbjuder tjänster till privatpersoner och företag.

Till privatkunder erbjuder Relax alla typer av hushållsnära tjänster. För företagskunder och organisationer erbjuder Relax en enklare vardag genom skräddarsydda städalternativ.

För städbolaget Relax har 2011 varit ett år av konsolidering. En hel del förändring och förbättring har gjorts av interna processer, system och kvalitetsrutiner. Relax arbetar dessutom med marknadens mest miljövänliga medel samt kvalitetssäkrar och utbildar all personal som anställs i bolaget. Nu tar Relax nästa steg.

- Vi finns idag redan representerade i hela sydvästra Skåne, från Trelleborg till Ängelholm och i Nordöstra Skåne. Vi har egna kontor i Malmö, Helsingborg och Hässleholm, säger Björn Gerdman som är ägare för städbolaget Relax.

Idag är det många bolag som vill nå in på den glödheta RUT-marknaden. Så även Relax. Under 2012-2013 har Relax som mål att expandera till Blekinge och Halland.

- Vi vill positionera oss som ett seriöst kvalitetsföretag i södra Sverige. Vår ambition att växa med 50 till 100 procent om året. Förhoppningsvis kan vi skapa många arbetstillfällen, avslutar Björn Gerdman.

Sedan investeringen förmedlad av Uppstart Malmö har Relax redan hunnit anställa ytterligare två personer. Idag har Relax 36 anställda.

- Vi är glada att Uppstart Malmös arbete har bidragit till ytterligare ett avtal. Det är spännande att vi stödjer ett företag med stora expansionsambitioner. Alla nya jobb är viktiga, avslutar Tina Kaikkonen, kommunikationsansvarig Uppstart Malmö.

Kontaktuppgifter Relax

Björn Gerdman Ägare

telefonnummer: 0733-866 079

bjorn.gerdman@relaxsverige.se