Uppstart Malmö: Nytt pris till ”Årets jobbkomet” på Näringslivsgalan

PRESSMEDDELANDE 18 september 2012

I sin strävan att bidra till fler jobb i Malmö lanserar Uppstart Malmö nu ett nytt pris för att uppmuntra företag i Malmöregionen – Årets jobbkomet.

”Priset går till det företag i Malmö som under året varit mest framgångsrikt i att skapa nya jobb - särskilt jobb som bryter utanförskap”, säger Dan Olofsson, en av grundarna till Uppstart Malmö och tillsammans med Luciano Astudillo av Veckans Affärer utsedd till Årets Samhällskapitalist.

Priset kommer att delas ut under Näringslivsgalan den 11 februari 2013, och är en del av den satsning Uppstart Malmö nu gör genom Tillväxt Malmö, där etablerade företag är den primära målgruppen. Vinnaren kommer att utses av en jury med erfarenhet från olika branscher och med en bred kompetens inom entreprenörskap och företagsledning.

”För oss i Uppstart Malmö är det absoluta målet att bidra till fler jobb i Malmöregionen”, säger Luciano Astudillo. ”Det känns därför naturligt att premiera det företag som lyckats bäst med just detta under året som gått. Vi hoppas på att många modiga företagare nomineras till detta viktiga pris”.

Nominering till Årets Jobbkomet kan göras på www.uppstartmalmo.se - sista nomineringsdag är 31 oktober.

Juryn för Årets jobbkomet består av:

Jan-Erik Bengtsson, verksamhetschef för Tillväxt Malmö, sammankallande

Jan Wifstrand, Rapidus

Spiros Mylonopoulos, Bergendahl & Son AB

Dan Magnusson, Byggnadsfirman Otto Magnusson AB

Lars Ljungälv, Sparbanken Öresund

Luciano Astudillo, grundare Uppstart Malmö, tel. 070-929 85 85

UPPSTART MALMÖ
Uppstart Malmö drivs som en stiftelse utan eget vinstintresse vars mål är att bidra till 1000 nya jobb i Malmöregionen. Ett antal engagerade investerare är beredda att satsa 30 miljoner kronor, och utöver detta finns ett stort antal partners och rådgivare som tillsammans med Uppstart Malmö stöttar företag som har behov av att anställa.