Uppstart Malmö delar ut 100 VIP-biljetter till rådgivare

Idag nås ett antal rådgivarorganisationer och enskilda rådgivare i Malmöregionen av ett annorlunda brev från Uppstart Malmö.  Genom att dela ut en blombukett vill idag Uppstart Malmö visa uppskattning för den fantastiska insats dessa rådgivare gör genom sitt dagliga arbete att hjälpa entreprenörer från idé till hållbara företag. Dessutom vill Uppstart Malmö ge rådgivarna 100 VIP-biljetter att hjälpa entreprenörer till en unik chans att ta del av de 30 miljoner i investeringskapital.

Uppstart Malmö lovar att ge just de entreprenörer som dessa rådgivare tror på väsentligt snabbare och enklare hantering:

- Vi har stort förtroende för dessa rådigvare. Därför lovar vi att inom en vecka kunna ge just dessa entreprenörer svar om deras affärsidé är redo att läggas fram för våra investerare. Detta tar i vanliga fall fyra till sex veckor. Därmed försvinner i princip hela ansökningsprocessen, säger Luciano Astudillo vice ordförande för stiftelsen Uppstart Malmö.

Uppstart Malmö består av två delar. Dels en stiftelse som på olika sätt stödjer jobbskapande entreprenörer, dels tillgång till investeringskapital från ett antal erfarna entreprenörer och företagsledare i Malmö: Rune Andersson, Jan Barchan, Martin Gren, Sten K Johnsson, Therese Karlsson, Ljubo Mrnjavac, Percy Nilsson, Dan Magnusson, Firas Mohamad, Spiros Mylonopoulos, Dan Olofsson, Håkan Roos, Alf Tönnesson, Kent Widding Persson och Lars Svensson. De är beredda att investera 30 miljoner kronor under en treårsperiod.

- Vi behöver fler entreprenörer som kan och vill förverkliga sina idéer genom företagande och fler som orkar och vågar expandera. För även om Malmö under senare år utmärkt sig för både optimism och framtidstro finns också en mörkare bild av staden. Ett segregerat Malmö blir ett bättre Malmö om fler av dem som inte har jobb får jobb. Svårare än så borde det ju faktiskt inte vara, avslutar Luciano Astudillo.

Tina Kaikkonen, ansvarig för kommunikation, Uppstart Malmö, 073- 928 36 32

Luciano Astudillo, vice ordförande, Uppstart Malmö, 0709298585