Uppstart Malmö offentliggör en stark styrelse.

Angeles Bermudez-Svankvist och Lars Kry har gått in i styrelsen och med hjälp av dessa starka namn går Uppstart Malmö mot en intensiv höst där flera arbetstillfällen skapas genom vårt arbete. Idag den 17 augusti har styrelsen sitt första möte.

Styrelsen:
Dan Olofsson, Ordförande
Luciano Astuldillo, vice Ordförande
Jan Barchan, investerare
Lars Svensson, investerare
Darja Smisovsky, Verksamhetsansvarig ALMI/IFS
Lars Kry, VD Proffice
Pehr Andersson, Näringslivsdirektör Malmö Stad
Hans Henecke, Näringslivschef VD Business Region Skåne
Adjungerade:
Angeles Bermudez-Svankvist , Generaldirektör Arbetsförmedlingen

Uppstart Malmö är en privat stiftelse som stödjer entreprenörer, både nya och erfarna entreprenörer som vill expandera. Vi är en kanal för entreprenörer till investeringskapital från ett antal erfarna entreprenörer och företagsledare i Malmö. Vårt enda motkrav på entreprenören är att deras företagsamhet ska skapa arbetstillfällen.

Ett urval av våra investerare:
Rune Andersson, Jan Barchan, Martin Gren, Sten K Johnsson, Therese Karlsson, Ljubo Mrnjavac, Percy Nilsson, Dan Magnusson, Firas Mohamad, Spiros Mylonopoulos, Dan Olofsson, Håkan Roos, Alf Tönnesson, Kent Widding Persson och Lars Svensson.

De är beredda att investera 30 miljoner kronor under en treårsperiod.

I dagsläget har Uppstart Malmö fått in mer än 200 ansökningar. De första entreprenörerna har fått stöd av investerare.

- Vi är väldigt glad och tacksamma för att så tunga namn inom svenskt näringsliv väljer att ge oss stöd så att vi i vår tur kan stödja entreprenörer. Tillsammans kan vi få fler entreprenörer att förverkliga sina idéer genom företagande samt fler som orkar och vågar expandera. Ett segregerat Malmö blir ett bättre Malmö om fler av dem som inte har jobb får jobb, avslutar Luciano Astudillo, Vice Ordförande i Uppstart Malmö.

För mer information kontakta:
Luciano Astudillo Vice Ordförande
Tina Kaikkonen Kommunikationsansvarig