Uppstart Malmö redovisar succéår för prins Daniel

I samband med Swedbanks Tillväxtdagar arrangeras en frukost med prins Daniel på temat Entreprenörskap som väg ut ur utanförskap. De båda initiativtagarna till Uppstart Malmö, Dan Olofsson och Luciano Astudillo, medverkar.

- För ett år sedan hade vi chansen att presentera vårt nya initiativ för kronprinsessan Victoria och prins Daniel. Det är väldigt kul att få återkomma med goda besked. Uppstart Malmö har utvecklats väl under första året. Vi har hunnit teckna drygt 30 avtal med olika entreprenörer och signerat ett samarbetsavtal med Proffice som syftar till att skapa fler arbetstillfällen, säger Dan Olofsson initiativtagare och ordförande för Uppstart Malmö.

På frukosten i samband med Tillväxtdagarna medverkar också Ljubo Mrnjavac från Rosengård Invest, Region Skåne, Sydsvenska Handelskammaren och Jasenko Selimovic, statssekreterare på arbetsmarknadsdepartementet.

Sedan Uppstart Malmö slog upp portarna i mars 2011 har det inkommit 460 ansökningar. Några av de bolag som har fått investeringar är Nablus Mejeri, Salads and Smoothies samt SOCAP stipendiaten Kerstin Mühlow som driver Dresstwice.

Planen för de 30 bolag som har fått investeringar är 750 jobb på tre år och så här långt har 175 skapats.

Uppstart Malmös ambition är att skapa 1000 jobb under tre år.

Presskontakt Uppstart Malmö

Tina Kaikkonen

tina@uppstartmalmo.se

Uppstart Malmö, Baltzarsgatan 18, 211 36 Malmö, tel: 040-611 20 94 epost: info@uppstartmalmo.se, www.uppstartmalmo.se