Nu kan du købe billetter til VM i STIHL® TIMBERSPORTS®

Nu kan du købe billetter til Verdensmesterskabet i atletisk træfældning hvor over 100 internationale atleter fra 22 lande mødes for at konkurrere i hurtighed, råstyrke og præcision. Den 7- 8 september afgøres VM i Stihl Timbersports 2012 i Lillehammer, Norge. Men inden dette, er der fokus på det Nordiske Mesterskab på Roskilde Dyrskue, 9-10 juni.

For første gang i Skandinavien arrangeres Stihl Timbersports World Championship i Skandinavien. Mesterskabet indeholder discipliner med økse, håndsav og motorsav og er opdelt i både individuelle og holdkampe. Man håber at Lillehammer med sin nærhed til Danmark vil tiltrække mange fans fra nabolandet. Men allerede i juni sker udtagningen til Verdensmesterskabet via. NM i Roskilde, hvor man regner med 100 000 besøgende.

– I sporten Stihl Timbersport anvendes økser, hånd- og motorsave med højeste præcision. En enorm udfordring selv for proffs som til dagligt arbejder med motorsave.
Sådan beskriver Rene Gjølander, Stihl Timbersports koordinator i Danmark, grundlaget for den atletiske træfældning, som ikke bare lokker tusinde tilskuere til hver konkurrence foruden de mange millioner TV-tilskuere verden over.

En sport som vokser
I Danmark er et af de mest kendte navne inden for sporten familien Palsgaard - Preben, Brian og Lars.
– Preben Palsgaard er Nordens mest vindende atlet og den med størst erfaring inden for Stihl Timbersport. Preben kommer til at blive svær at slå for de svenske og norske konkurrenter. Desuden forsøger Prebens søn Brian på at slå sin fars rekord, siger Rene Gjølander.

Men sporten er begyndt at lokke andre til, selv tidligere OL deltagere, som f.eks. Olof Tufte, der har vundet medaljer i OL. Men er det nok til at slå det danske Team?!

Ønsker du mere information vedr. Nordisk Mesterskab i Roskilde, kontakt:
René Gjølander – 36860507 – rene.gjolander@stihl.dk

Få din billet til Verdensmesterskabet i STIHL®TIMBERSPORTS®ved at købe den på www.bilettservice.no eller på pladsen i Lillehammer. Prisen er 100 NOK plus serviceomkostninger.

Alt fotomateriale tilhører STIHL®TIMBERSPORTS® SERIES
STIHL®TIMBERSPORTS®er et registreret varemærke under ANDREAS STIHL AG & Co. KG.

eller på mediaportalen

Taggar: