Goodgame Studios, en del av Stillfront Group, lanserar EMPIRE: Age of Knights globalt

Goodgame Studios meddelar idag att det medeltida fantasy-strategispelet EMPIRE: Age of Knights lanseras globalt. I och med detta utvidgas det framgångsrika varumärket EMPIRE, som sammanlagt har attraherat nära 200 miljoner spelare med ytterligare en speltitel. EMPIRE: Age of Knights är idag tillgänglig globalt på alla större mobila plattformar.

I EMPIRE: Age of Knights utgör spelaren en mäktig riddare som försvarar sitt rike mot plundrande orker, samtidigt som spelaren bygger upp styrka och välstånd runt sitt slott. Spelaren ges möjlighet att låsa upp och utforska nya territorier och strategiskt anfalla fienden för att åtnjuta belöning och tapperhet. Spelaren kan aktivt välja hur man spelar spelet: samarbetsvilligt och fredligt, med fokus på att skapa och bedriva handel, eller konkurrera, med fokus på att kriga och växa sitt imperium.

"Ett nytt medeltida EMPIRE-spel har varit efterfrågat bland vår lojala spelarbas" säger Simon Andrews, som är ansvarig för utvecklingen av spelet. "Responsen från spelare och distributörer har varit mycket positiv, och vi har sett stort intresse i våra förregistreringskampanjer. Kort sagt, vi är mycket glada att få addera EMPIRE: Age of Knights till vår portfölj, utöka vårt varumärke globalt och erbjuda vår publik en helt ny EMPIRE-upplevelse”.

”Vi ser mycket fram emot Goodgames lansering av det nya spelet inom EMPIRE-familjen som nu består av fem spel sammanlagt. Goodgame Studios har en omfattande erfarenhet av att bygga spel med lång livslängd - EMPIRE: Four Kingdoms är världens genom tiderna högst intäktsgenererande app från en tysk studio. Vi är mycket glada över att få lansera spelet och ser fram emot feedback från våra spelare, säger Jörgen Larsson, VD för Stillfront Group.

Jörgen Larsson, CEO, Stillfront Group
E-mail: jorgen@stillfront.com

Denna information är sådan som Stillfront Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 oktober 2019 kl 09.00 CEST.

Stillfront är en global koncern inom spelutveckling och marknadsledare inom free-to-play online strategispel. Vår diversifierade spelportfölj har två gemensamma nämnare; lojala användare och spel med långa livscykler. Organisk tillväxt och noggrant utvalda och genomförda förvärv utgör vår tillväxtstrategi och våra 650 medarbetare trivs i en organisation som präglas av entreprenörsanda. Våra huvudmarknader är USA, Tyskland, MENA, Frankrike och Storbritannien. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige och bolaget är noterat på Nasdaq First North Premier.

För ytterligare information, besök: stillfront.com

Certified Adviser:
FNCA, Telefon: +46 8 528 00 399 E-mail: info@fnca.se