Stillfront Group AB: Call of War Mobile och SIEGE: Titan Wars klara för lansering

30 juni, 2017

Call of War Mobile och SIEGE: Titan Wars klara för lansering

Stillfronts strategi för att nå en balanserad risk/avkastning är att bygga en portfölj av studios och spel. Idag tillkännager Stillfront ytterligare två produkter att lägga till portföljen.

Call of War Mobile är en helt omarbetad mobil förlängning av Stillfront-studion Bytros mycket framgångsrika, free-to-play strategispel Call of War, som lanserades 2015. Call of War Mobile bygger på browser/HTML5-teknik med ett helt nytt attraktivt användargränssnitt som anpassats till mobila enheter. Call of War Mobile förväntas locka nya användare samt öka spelandet bland nuvarande användare. Call of War Mobile är lanserad i öppen beta.

SIEGE: Titan Wars, en spännande realtids player vs player strategispel, har utvecklats av Stillfront-studion Simutronics - teamet bakom framgångar såsom Lara Croft: Relic Run och One Epic Knight. SIEGE: Titan Wars har finslipats under en omfattande mjuklansering och är nu klar för lansering.

Marknadskampanjer för ovanstående spel kommer att inledas inom kort och genomföras enligt plan.

"Jag är mycket nöjd med att tillkännage att Stillfront nu utökar sin portfölj med ytterligare två produkter, helt i enlighet med Stillfronts strategier. Dessa produkter kommer att bidra positivt till Stillfronts strävan att öka andelen intäkter från den mobila marknaden," säger Jörgen Larsson, VD, Stillfront Group.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Jörgen Larsson, VD
jorgen@stillfront.com

Sten Wranne, CFO
Phone: +46 705 851258
E-mail: sten@stillfront.com

OM STILLFRONT

Stillfront är en grupp av oberoende utvecklare, förläggare och distributör av digitala spel - med visionen att bli en av den ledande gruppen av indie-spelutvecklare och förläggare. Stillfront är verksamt genom sju näst intill självständiga dotterbolag: Bytro Labs i Tyskland, Coldwood Interactive i Sverige, Power Challenge i Sverige och Storbritannien, Dorado Online Games på Malta, Simutronics i USA, Babil Games i UAE och Jordanien samt eRepublik Labs på Irland och i Rumänien. Gruppens spel distribueras globalt, och har sina huvudmarknader i Sverige, Tyskland, USA och MENA. För mer information, besök Stillfronts webbplats www.stillfront.com.

UTVALDA SPEL

Stillfronts portfölj inkluderar spel för en mängd plattformar. Unravel, utvecklat av Coldwood i samarbete med Electronic Arts, tilldelades på E3 och gamescom över 20 utmärkelser och lanserades i februari 2016. Supremacy 1914 och Call of War är krigsstrategispel utvecklade av Bytro Labs. ManagerZone är ett sportsmanagementspel som lanserades 2001. DragonRealms och GemStone IV är så kallade MUD-spel med en mycket lojal spelarbas. Lara Croft Relic Run(TM) är ett populärt mobilspel utvecklat av Simutronics. Tank Storm och Admiral är mobilstrategispel med mycket starka spelarbaser, vilka förläggs av Babil Games. World at War är ett framgångsrikt mobil-strategispel från eRepublik Labs.

Nasdaq First North kortnamn: SF
Certified Adviser: Avanza Bank, telefon 08-4094 2120

Denna information är sådan som Stillfront Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 30 juni 2017 kl 08.45 CEST.