Stillfront Group AB: Unravel Two lanseras idag

2018-06-09

Unravel Two lanseras idag

Coldwood, ett dotterbolag till Stillfront Group AB ("Stillfront"), och Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA), presenterade  och lanserade Unravel Two(TM) på EA Play i Los Angeles idag. Unravel Two är ett nyskapande single-player och co-op pussel-plattformsspel från svenska Coldwood som 2015 väckte Yarny till liv, den lilla röda garnfiguren som fångade spelarnas hjärtan i indie-succén Unravel.

Unravel Two bygger vidare på originalet och kretsar kring bandet mellan de två Yarnys, och kan spelas som single-player eller som en local co-op drop-in/drop-out-upplevelse. De två Yarnys kommer behöva hjälpa varandra ta sig förbi svåra prövningar och färdas genom vackra naturlandskap och komplexa urbana miljöer, där omgivningen blomstrar med nytt liv när de ger sig ut på ett äventyr tillsammans.

"Unravel Two handlar om de nya band vi knyter samtidigt som vi klipper band till det förflutna", säger Martin Sahlin, Creative Director på Coldwood. "Likt Unravel är det ett djupt personligt spel för studion, och vår passion och livserfarenheter är sammanflätade i resan som spelarna och deras Yarnys kommer ge sig ut på. Unravel Two handlar om det evigt beständiga bandet mellan vänner och om hur hopp och kärlek kan göra världen omkring oss bättre".

Unravel Two är tillgängligt från och med idag på Xbox One, PlayStation 4 och Origin för PC. Mer information om spelet finns på www.ea.com/games/unravel/unravel-two

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

OM STILLFRONT

Stillfront är en grupp av oberoende utvecklare, förläggare och distributörer av digitala spel - med visionen att bli den ledande gruppen av indie-spelutvecklare och förläggare. Stillfront är verksamt genom nio näst intill självständiga dotterbolag: Bytro Labs i Tyskland, Coldwood Interactive i Sverige, Power Challenge i Sverige och Storbritannien, Dorado Online Games på Malta, Simutronics i USA, Babil Games i UAE och Jordanien, eRepublik Labs på Irland och i Rumänien, OFM Studios i Tyskland och Goodgame Studios i Tyskland. Gruppens spel distribueras globalt, och har sina huvudmarknader i Tyskland, USA, Frankrike, UK, och MENA. För mer information, besök Stillfronts webbplats www.stillfront.com.

UTVALDA SPEL

Stillfronts portfölj inkluderar spel för en mängd plattformar. Unravel är en omskriven spelserie som är utvecklat av Coldwood i samarbete med Electronic Arts. Supremacy 1914 och Call of War är krigsstrategispel utvecklade av Bytro Labs. ManagerZone är ett sportsmanagementspel som lanserades 2001. DragonRealms och GemStone IV är så kallade MUD-spel med en mycket lojal spelarbas. Siege: Titan Wars(TM) är ett populärt mobilspel utvecklat av Simutronics. Tank Storm och Admiral är mobilstrategispel med mycket starka spelarbaser, vilka förläggs av Babil Games. World at War och War and Peace: Civil War är framgångsrika mobil-strategispel från eRepublik Labs. Online Fussball Manager är ett ledande sportsmanagementspel. EMPIRE och BIG FARM är stora brands som drivs av Goodgame Studios.

Denna information är sådan som Stillfront Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 9 juni 2018 kl 21.15 CEST.