Förstärkningar i Stims ledning

Stim tar nu ytterligare steg i arbetet med att vässa sin verksamhet för att fortsatt vara det självklara valet för musikskapare att förvalta deras musikrättigheter. Stim förstärker sin organisation med tre nya topprekryteringar, som tar plats i Stims ledningsgrupp.

Peter Lindström blir Director of Members & Markets och ska ansvara för utvecklingen av Stims erbjudande gentemot såväl anslutna musikskapare som kunder. Peter arbetade fram till augusti 2014 som Kanaldirektör på TV4-gruppen med resultatansvar för hela tv-verksamheten och har därefter bedrivit konsultverksamhet.

• -Antalet anslutna till Stim ökar och senaste siffrorna gav all time high, 1,5 miljarder, i utbetalningar till upphovspersoner och musikförlag. Det visar att betydelsen av den kollektiva förvaltningen av musikrättigheter är viktigare än någonsin. Jag ser fram emot att få bidra till att skapa en hållbar ekonomi för musikskaparna, utveckla våra tjänster och på så sätt stärka Stims position på musikmarknaden, säger Peter Lindström.

Eleonor Otterdahl har rekryterats som ny Head of Communications på Stim. Eleonor har lång erfarenhet av såväl kommunikationsarbete som påverkansarbete. Eleonor kommer närmast från Svenskt Näringsliv där hon haft rollen som gruppchef för Näringslivets Mediaservice. Dessförinnan har hon bl a arbetat som kommunikationskonsult och som politiskt sakkunnig på Utbildningsdepartementet.

Mattias Wallman blir ny Chief operating officer, COO, på Stim. Mattias får ansvar för Stims operationella verksamhet och ska leda förändringsarbetet för att rusta Stim för framtiden. Mattias kommer närmast från Folksam, där han de senaste två åren har arbetat som affärsutvecklingschef. Innan dess har han jobbat i olika chefsroller i försäkringsbranschen och försvarsmakten. Mattias Wallman tillträder den 6:e februari.

Taggar: