• STIM/

Stim öppnar musikstudio och arbetsplats för sina låtskrivare och kompositörer

I juni lanseras Stim Music Room – ett helt våningsplan på 200 kvadratmeter i Stims lokaler på Södermalm, med två studior för låtskrivare. Här kan man skapa och spela in musik, ta med sig laptopen och jobba eller träffa andra låtskrivare för möten eller samarbeten. Stim Music Room är öppet för alla Stims medlemmar och unikt i sitt slag.

Stim representerar musikskapare från alla tänkbara bakgrunder, erfarenheter och genrer och vill ge förutsättningar för att ta sig fram i musikbranschen. Till Stim Music Room är alla medlemmar välkomna, det enda som krävs för att få boka lokalen är att man är ansluten till Stim. Det planeras även ett brett program av föreläsningar, workshops och nätverksträffar för att både bidra med kunskap om branschen och skapa en viktig mötesplats.

– Vi är otroligt stolta över att kunna bjuda in till Stim Music Room. Idén har växt fram i samtal med  våra låtskrivare. Låtskrivaryrket kan vara ensamt särskilt i början av karriären. Stim Music Room är vårt svar på det. Vi öppnar en lokal som ger praktiskt stöd i låtskrivandet och där vill vi bygga en mötesplats för våra medlemmar. Det är en naturlig förlängning av vårt kärnuppdrag – att se till att de som skapar musiken får betalt för den, säger Lina Heyman, Head of Rightsholder Relations på Stim.

Nyfiken på Stim Music Room? Kontakta oss för smygtitt/visning av lokalen innan invigningen.

Fakta
Stim Music Room byggs just nu och är en 200 kvm stor arbetsplats i Stimhuset på Hornsgatan 103 på Södermalm i Stockholm. Här finns studio, scen och öppna arbetsytor där man kan jobba ostört eller träffa andra låtskrivare. Lokalen är helt gratis att boka som ansluten till Stim.

Stim är en medlemsorganisation utan vinstintresse som jobbar för att skapare ska få ersättning för sin musik och för att talanger ska få möjlighet att växa.

Stims pressjour, 08-783 95 65
Lina Heyman, Head of Rightsholder Relations, lina.heyman@stim.se / 076 772 48 25

Om Stim