Ny VD siktar på notering

Report this content

Sveriges mest snabbväxande kedja för kommunikationsbaserade mobil- och datatjänster har utsett Jonas Arnström till ny VD. Bolaget befinner sig i en expansiv fas och har även beslutat att utreda möjligheterna till en notering.

StjärnaFyrkant har företagscentra på 21 orter över hela Sverige och en hög tillväxttakt. Inför den kommande expansionen har Jonas Arnström rekryterats till ny VD. Samtidigt har bolagets styrelse beslutat att utreda möjligheterna till en notering av bolagets aktier. Beslutet fattades på ett styrelsemöte den 29 augusti 2007.

- Jonas Arnström har en gedigen erfarenhet från IT och telekom och organisationer i förändring. StjärnaFyrkant har ambitiösa tillväxtmål, både organiskt och via förvärv. Jag är övertygad om att Jonas Arnström är rätt person för att ta StjärnaFyrkant in i nästa expansiva fas, både där företaget redan är etablerat och på nya marknader, säger Olle Nordberg, founding partner på RPE och styrelseledamot i StjärnaFyrkant.

StjärnaFyrkant har utvecklats mycket starkt de senaste tre åren och har det senaste året genomfört ett antal förvärv, senast Elgstrand Com system i Linköping och Systemradio i Örebro. Fler förvärv utvärderas kontinuerligt. För att underlätta expansionen utreds också möjligheterna till en notering.

- StjärnaFyrkant har ambitiösa tillväxtplaner och vill leda konsolideringen på den fragmenterade marknaden för kommunikationsbaserade mobil- och datatjänster. Marknaden är i stor förändring just nu och vi ser en möjlighet att genom förvärv och ett ökat antal franchisetagare skapa skalfördelar och inta en marknadsledande position. Vi har utvecklat en effektiv modell för att identifiera, förvärva och framgångsrikt integrera bolag med stor potential. Vi siktar på en notering av bolaget och upphandlar i dagsläget finansiell rådgivare, säger Jonas Arnström.