Byggnadsfirma Olov Lindgren AB ger ytterligare 2 000 hyresgäster bredband

Byggnadsfirma Olov Lindgren AB ger ytterligare 2 000 hyresgäster bredband Olov Lindgren är ett av Stockholms största och mest välrenommerade privata byggnads- och fastighetsbolag med totalt 3 500 hyresgäster. De har nu tagit beslut om att ge samtliga hyresgäster bredbandsanslutning genom UPC- ägda StjärnTV. StjärnTV, Sveriges för närvarande största leverantör av bredband, kommer att installera ett koax/fibernät som klarar både TV, Internetuppkoppling och senare under året även telefoni. Det blir det första reella alternativet att ringa, utan att använda Telias vanliga lokalnät. Olov Lindgren har beslutat att bygga om de gamla kabelnäten i sina fastigheter till moderna bredbandsnät. Därigenom får alla hyresgäster möjlighet koppla upp sig med en av marknadens mest avancerade bredbandsanslutningar. - Det finns ett starkt tryck från hushållen att få tillgång till en Internetanslutning som är snabb, och som ger möjlighet att vara ständigt uppkopplad till fast pris, berättar StjärnTVs VD Gunnar Asp. Vi är övertygade om att Olov Lindgrens satsning kommer att uppskattas av de boende. En snabb bredbandsanslutning står högt på önskelistan hos många hyresgäster. - Byggnadsfirma Olov Lindgren AB är ett 60-årigt familjeföretag, där tradition och erfarenhet av ägande, byggande och fastighetsförvaltning går hand i hand med förnyelse och utveckling. Vi värnar om kunderna - våra hyresgäster - genom att förvalta våra hus väl, berättar Björn Lindgren, VD för Byggnadsfirma Olov Lindgren. - För att samtidigt få TV, bredbands-internet och telefoni hade det behövts tre installationer från andra leverantörer, nu klarar StjärnTV det med en kabel. Det är en stor fördel, både för hyresgästerna och för oss som fastighetsförvaltare, avslutar Björn Lindgren. För ytterligare information kontakta: Gunnar Asp, VD. Tel: 08-578 251 92, 0709-26 51 92, gunnar.asp@stjarntv.se Anders Ahlbeck, Informationsdirektör. Tel: 08- 578 251 94, 0709-26 51 94, anders.ahlbeck@stjarntv.se Fakta om StjärnTV (www.stjarntv.se): Mer än 244.000 hushåll är anslutna till StjärnTVs bredbandsnät som med hjälp av fiber/koax-teknik erbjuds höghastighets Internet, TV och i slutet av år 2000 även Telefoni via egen nätstruktur. StjärnTVs bredbandsnät har en mycket hög kapacitet, 27 Mbit/s per kanal, vilket för full frekvensplan motsvarar ca 3 Gbit/s. Företaget omsätter 281 miljoner kronor och har drygt 110 medarbetare. StjärnTV ägs av nederländska UPC, United Pan-Europe Communications (www.upccorp.com) som är noterat på Nasdaq i USA och på börsen i Amsterdam. UPC finns i 12 länder i Europa och når mer än 10,5 miljoner hem med för närvarande 6,8 miljoner kabel-TV-kunder, 153 000 Internetabonnenter och 246 000 telefonikunder. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00390/bit0002.pdf