Inbjudan till pressmöte

StjärnTV tar steget från kabelTVoperatör till bredbandsleverantör Internet, TV och telefoni via bredband UPC-ägda StjärnTV inbjuder till en pressträff om StjärnTV och UPCs strategi och framtidsplaner för den svenska marknaden. John F. Riordan, President, United Pan-Europe Communications, medverkar och presenterar koncernens tillväxt- och framtidsplaner. Gunnar Asp, VD för StjärnTV berättar om den svenska bredbandsstrategin och expansionsplanerna. Datum: Fredagen den 28 april kl 11.00-12.30 Plats: IVA konferens, Johnssonsalen, Grev Turegatan 14-16 Efter pressträffen serveras lättare förtäring. UPC är Europas största och snabbast växande bredbandsbolag som f.n. når 10,5 miljoner hushåll i 13 länder. I Sverige erbjuder UPC-ägda StjärnTV bredbandstjänster som höghastighets-Internet och TV till 245 000 hushåll. Till hösten kommer man även att erbjuda telefoni via det egna kabelnätet. Anmälan görs till Björn Mellstrand, Florman PR, telefon 08-545 89 689, fax 08-660 53 10 eller e-post bjorn.mellstrand@flormanpr.se, senast den 27 april. Välkommen! Anders Ahlbeck Informationsdirektör, StjärnTV ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/20/20000420BIT00150/bit0002.pdf