Stocka satsar i Göteborg

Report this content

STOCKA SATSAR I GÖTEBORG - Stocka etablerar sig i Göteborg - Fortsatt ökad försäljning - Satsning på eftermarknad Stocka Industries AB är en av Sveriges ledande tillverkare och leverantör av truckar och annan materialhanteringsutrustning. Marknadsföring och försäljning sker under varumärkena Stocka och Still. Företaget omsätter 135 MSEK och har 90 anställda. Stocka Industries AB med huvudsäte i Stockamöllan, Eslövs kommun, har beslutat att etablera sig i Göteborg. Etableringen sker i lokaler på Ringön i Göteborg med verkstad och försäljningskontor. I samband med denna etablering har hittills 4 personer anställts. Trots den negativa konjunkturen blev 2002 ett bra försäljningsår för Stocka Industries AB. Vid årskiftet översteg orderstocken fjolåret med 2%. Under året var Stocka Göteborg företagets bästa försäljningsdistrikt. En förklaring till detta är den starka ställning som Stocka skaffat sig inom fordonsindustrin. Såväl Volvo PV och Volvo LV som Saab i Trollhättan tillhör företagets största kunder. I och med etableringen i Göteborg sker en djupare fokusering på eftermarknaden. Lokala etableringar av den här typen är väsentliga för att kunna erbjuda kunden snabb service och tillgång till reservdelar. Eventuella frågor besvaras av VD Göran Sjöberg, Stocka 0413-54 49 10 eller 070-630 19 01. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/27/20030127BIT00180/wkr0002.pdf