Gillis Cullin ny styrelseordförande i Stockholm Asset Management

Report this content

I samband med årsstämman utsågs Gillis Cullin till ny styrelseordförande i Stockholm Asset Management AB www.stockholmasset.se

Gillis Cullin har lång erfarenhet och brett nätverk inom svenskt näringsliv där han haft ledande befattningar som Vice VD i Praktikertjänst AB, VD Eken Industri & Handel AB och VD i Reveko AB.

- Stockholm Asset Management har sedan starten av verksamheten i oktober 2007 arbetat professionellt och effektivt. Bolagets första fond, SmallCap hedgefond, har levererat bra performance under en period då aktiemarknaden utvecklats negativt.

- Vi välkomnar Gillis Cullin som ny ledamot och styrelseordförande i Stockholm Asset Management. Grunden är lagd och nu ska vi gå in i nästa fas, expansion. Det kan ske genom att rekrytera fler förvaltare och organisk tillväxt för att ta marknadsandelar inom nischade fonder, säger Gunnar Wedfelt, styrelseledamot i Stockholm Asset Management AB

Stockholm Asset Managements styrelse består av Ordförande Gillis Cullin, Erik Nerep, Gunnar Wedfelt, Claes Wenthzel, och VD Ulf Deckmark.

Stockholm Financial Management Holding AB äger Stockholm Asset Management AB och Stockholm Corporate Finance AB.

För mer information kontakta;
Ulf Deckmark, VD, tel 0705 309331 ulf.deckmark@stockholmasset.se