Ägarspridning i medicinteknikbolaget Glycorex Transplantation AB (publ)

Det privata bolaget Glycorex AB som ägs av, Kurt Nilsson och Bill Nederman, är huvudägare i det börsnoterade bolaget Glycorex Transplantation AB (publ), noterat på NGM Equity, har avyttrat 1 815 000 B-aktier, motsvarande 3,3% av aktiekapitalet och 2,1% av rösterna. Köpare är ett antal svenska och internationella professionella investerare.

”Syftet med transaktionen är att få en större ägarspridning och bättre likviditet i aktien samt erhålla finansiella resurser för att förvärva ej noterade A-aktier i Glycorex Transplantation. Jag välkomnar de nya aktieägarna” säger Kurt Nilsson som tillika är styrelseordförande i det börsnoterade bolaget Glycorex Transplantation AB (publ).

Stockholm Corporate Finance har varit finansiell rådgivare i samband med denna transaktion www.stockholmcorp.se .

Peter Enström, Verkställande Direktör, tel 070 574 99 82.
peter.enstrom@stockholmcorp.se

Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn, och erbjuder tjänster inom kvalificerad företagsrådgivning och kapitalanskaffning till företrädesvis marknadsnoterade bolag och dess ägare. Våra investeringskunder är institutioner, kapitalförvaltare samt förmögna privatpersoner. www.stockholmcorp.se