Professor Magnus Ericsson gästar Stockholm Corporate Finance  - Råvarudag - den 5 september 2012

Datum; 5 september 2012
Plats; Operaterassen i Stockholm

Kinas ekonomi är en av de snabbast växande och är idag världens näst största ekonomi och förutspås övertas USAs roll som världens största ekonomi år 2040. Kina kommer bli en ännu större råvarunation där beroende av import av viktiga metallråvaror ökar snabbt. Kina förväntas fortsätta sin internationella expansion och skaffa sig inflytande i gruvor utomlands. Expansionen i Afrika har bl a inneburit kulturkrockar och kinesiska bolag har hamnat på kollisionskurs med politiker och befolkning.

Professor Magnus Ericsson kommer att hålla en presentation med temat ”Kina, Indien och framtida metallmarknader”.

Professor Magnus Ericsson, Luleå Universitet, är VD för analys- och konsultföretaget Raw Materials Group. Magnus har lång bakgrund inom gruvindustrin och är expert inom råvarubranschen med ett brett internationellt kontaktnät. Raw Materials Group har byggt upp en omfattande databas över gruvor och malmprospektering i världen.

Bland de klara bolagen finns Dannemora Mineral, Lundin Petroleum, Northland Resources och Petrogrand. För mer information kontakta johan.wallinder@financialhearings.com

Vill du närvara på Stockholm Corporate Finance Råvarudag, OSA via www.financialhearings.com alternativt via mail till hearings@financialhearings.com

Peter Enström, Verkställande Direktör, tel 08-440 56 47. peter.enstrom@stockholmcorp.se

Stockholm Corporate Finance är en oberoende privatägd finansiell rådgivare som erbjuder tjänster inom kvalificerad rådgivning avseende kapitalanskaffning, ägarförändringar, förvärv, samgående och avyttringar (M&A) till börsnoterade och privata företag och dess ägare. Stockholm Corporate Finance är exklusiv svensk partner i det globala nätverket M&A Europe som består av 35 M&A-rådgivare och investmentbanker i 35 länder. Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn. www.stockholmcorp.se www.m-and-a-europe.com