Stockholm Corporate Finance blir Certified Adviser på First North

Stockholmsbörsen AB har godkänt Stockholm Corporate Finance ansökan om att bli Certified Adviser på marknadsplatsen First North.

First North är en marknadsplats som drivs av Stockholmsbörsen AB och riktar sig till mindre bolag. Handeln med aktier sker i samma system som övriga börsnoterade bolag på den Nordiska Börsen. Reglerna för bolag noterade på First North är att de ska träffa avtal med en Certified Adviser som övervakar att bolaget lever upp till First Norths regelverk för informationsgivning till marknaden och investerare.

”Det är viktigt att det aldrig uppstår intressekonflikter då man arbetar både som Certified Adviser och Likviditetsgarant. Därför fokuserar vi på att enbart arbeta som Certified Adviser som ökar möjligheten att hjälpa tillväxtbolag med kapitalanskaffning och synlighet, säger Michael Berman, Vice VD i Stockholm Corporate Finance.

”Det här ett viktig steg i vidareutveckling av vårt kunderbjudande i vårt arbete med kvalificerad finansiell rådgivning till Small Cap bolag med ett marknadsvärde upp till 150 miljoner Euro” säger vidare Michael Berman.

Stockholm Corporate Finance AB

Michael Berman