Stockholm Corporate Finance Råvarudag blev en succé

Intresset för kapitalmarknadsdagen Råvaror den 3 september var stort och antalet åhörare uppgick till drygt 200 personer.

Moderatorer under dagen var Julian Beer, analytiker från SEB Equity Research.

De bolag som presenterade sig var; Beowulf Mining, Cassandra Oil, Delta Minerals, Dome Energy, Drillcon, Gripen Gas, Interfox Resources, Kopparberg Mineral, Maha Energy, Mineral, Sotkamo Silver, och Tethys Oil.

Företagens presentationer finns att ta del av på www.stockholmcorp.se

Dagen avslutades med att Per Agerman berättade om bolagen ”IGE och Mineralinvest, är det Trustor 2?”.Per Agerman är reporter på Realtid.se, tidigare på Affärsvärlden. Tillsammans med Annelie Östlund erhöll han 2007 priset som Årets ekonomijournalist och Guldspaden.

Nästa kapitalmarknadsdag, Life Science/Healthcare, är planerad till onsdagen den 4 mars 2015.

För mer information kontakta:

Peter Enström, Verkställande Direktör, tel 08-440 56 47. peter.enstrom@stockholmcorp.se

Om Stockholm Corporate Finance

Stockholm Corporate Finance är en oberoende privatägd finansiell rådgivare som erbjuder tjänster inom kvalificerad rådgivning avseende kapitalanskaffning, ägarförändringar, förvärv, samgående och avyttringar (M&A) till börsnoterade och privata företag och dess ägare. Stockholm Corporate Finance är exklusiv svensk partner i det globala nätverket M&A Worldwide som består av 40 M&A-rådgivare och investmentbanker i 36 länder. Stockholm Corporate Finance är ett värdepappersföretag som står under Finansinspektionens tillsyn. www.stockholmcorp.se