Report this content

Onoterade Wirelessbolaget Nordic AB:s nyemission är övertecknad, meddelar Stockholm Fondkommission idag. Den sökta emissionen om 1-3 miljoner är nu tecknad till 3,8 miljoner. Kapitaltillskottet är avsett att användas till den snabba expansion som beräknas ske inom verksamheten under det första halvåret 2003. "Som finansbranschen sett ut under det senaste halvåret är vi mer än nöjda med att ha nått en fulltecknad emission. Där har Stockholm Fondkommission gjort ett starkt arbete. För oss har det varit viktigt att avsluta detta innan årsskiftet då vi står med fyllda orderböcker inför 2003." - avslutar Tommy Nord, VD Wirelessbolaget Nordic AB. "De indikationer vi får nu ger fog för att påstå att vi står inför ett trendbrott på riskkapital- marknaden." - säger Bo Lindén, Styrelseledamot och partner på Stockholm Fondkommission. För mer information kontakta: Bo Lindén, Stockholm Fondkommission Telefon: 08 - 412 92 12 Tommy Nord, VD Wirelessbolaget Nordic AB Telefon: 08 - 410 093 00 Wirelessbolaget Nordic AB är en av landets ledande leverantör av trådlöst bredband i "Last mile"(Wlan) och "Hot Spots" lösningar. Med färdiga anläggningar i bland annat Enköping, på Foresta och Karolinska Sjukhuset och en mycket snabb expansion inom dessa två bredbandssegment är Wirelessbolaget ett av de snabbast växande bolagen inom den trådlösa bredbandsmarknaden. Wirelessbolaget har idag 8 anställda och huvudkontor i Stockholm. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/08/20030108BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/08/20030108BIT00090/wkr0002.pdf