Stockholm Fondkommission startar verksamhet i Göteborg!

Report this content

Stockholm Fondkommission startar verksamhet i Göteborg! Stockholm Fondkommission expanderar och öppnar ett nytt kontor i Göteborg. Sedan tidigare finns företaget även i Gävle och Jönköping. Den oberoende fondkommissionärsfirman Stockholm Fondkommission med huvudkontor i Stockholm, fortsätter därmed att utveckla sin strategi att växa regionalt. Företaget har knutit två erfarna personer till det nya kontoret, Jonas Wibergh och Magnus von Proschwitz. Båda kommer närmast från Kaupthing Bank. Samtidigt har Mikael Löfdahl anställts som analytiker på Stockholmskontoret, han kommer närmast från Handelsbanken. - Vi tror att alla affärer i slutändan är lokala och att människor känner sig tryggare att skötseln av deras finansiella tillgångar sker nära där de är boende och verksamma, säger Jörgen Öhrn, VD i Stockholm Fondkommission AB. Stockholm Fondkommission är verksamt både inom aktiehandel och corporate finance. Företaget arbetar aktivt för en vidare expansion, såväl regionalt och inom verksamheten där man räknar med att utveckla nya tjänster inom diskretionär förvaltning. - Hög servicenivå, stor lokalkännedom och den lilla fondkommissionärens mer personliga bemötande kommer att vara våra främsta konkurrensmedel, menar Magnus von Proschwitz. För mer information vänligen kontakta Jörgen, Öhrn, VD tel. 08-412 9200 Sverker Littorin, Styrelseordförande tel. 0708-755 309 www.stockholmfondkommission.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/16/20040916BIT21160/wkr0001.pdf