Adecco ny samarbetspartner till Stockholm Globe Arenas

Stockholm Globe Arenas och Adecco har tecknat ett treårigt samarbetsavtal i vilket Adecco blir officiell bemanningspartner till Stockholm Globe Arenas samt även partner till företagets arenaområde.

- Med vårt stora antal evenemang varje år så är ju bemanningsfrågan central för oss och vi är väldigt glada över att få in Adecco, med sin expertis och kunskap inom bemanning, som samarbetspartner. Det blir ett nära partnerskap där vi tillsammans kommer fokusera på att vidareutveckla besökarmottagandet och säkerställa kontinuitet i kunskapen om vårt arenaområde, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Stockholm Globe Arenas är med sina fyra arenor Ericsson Globe, Hovet, Annexet och Tele2 Arena samt även turistattraktionen SkyView det största evenemangsområdet i Sverige med över 2 miljoner besökare årligen. I och med samarbetsavtalet kommer Adecco att säkerställa personalbemanning till de 300 evenemang per år som genomförs på arenaområdet.

- Vi har gått in i ett innovativt och spännande samarbete där vi på Adecco är stolta över att bemanna Sveriges största och just nu hetaste arenaområde. Samtidigt stärker vi genom samarbetet ytterligare vår närvaro på den sportsliga scenen och inom upplevelsebranschen som öppnar helt nya möjligheter för oss, våra kunder och konsulter, säger Per-Arne Gulbrandsen, VD Adecco Sverige.

Daniel Stålbo, Marknads- & Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas

Tel: 08-600 93 52  Mail: daniel.stalbo@globearenas.se

Stockholm Globe Arenas bedriver verksamheten på de fyra arenorna Tele2 Arena, Ericsson Globe, Hovet, Annexet, samt attraktionen SkyView. Hit kommer du för att uppleva evenemangen live, antingen det handlar om världsartister som Lady Gaga, Avicii och Metallica, megaevenemang som Sonisphere och Nitro Circus, eller sportevenemang som Ishockey-VM och XL-galan. Några av Sveriges främsta lag har sin hemmaarena hos oss - Hammarby Fotboll, Djurgården Fotboll, DIF Hockey och AIK Hockey. Med närmare 300 evenemang och 2 miljoner besökare per år är vi det i särklass största och mest flexibla evenemangsområdet i norra Europa. www.globearenas.se

Citat

- Med vårt stora antal evenemang varje år så är ju bemanningsfrågan central för oss och vi är väldigt glada över att få in Adecco, med sin expertis och kunskap inom bemanning, som samarbetspartner. Det blir ett nära partnerskap där vi tillsammans kommer fokusera på att vidareutveckla besökarmottagandet och säkerställa kontinuitet i kunskapen om vårt arenaområde.
Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas
- Vi har gått in i ett innovativt och spännande samarbete där vi på Adecco är stolta över att bemanna Sveriges största och just nu hetaste arenaområde. Samtidigt stärker vi genom samarbetet ytterligare vår närvaro på den sportsliga scenen och inom upplevelsebranschen som öppnar helt nya möjligheter för oss, våra kunder och konsulter.
Per-Arne Gulbrandsen, VD Adecco Sverige