Daniel Stålbo ny kommunikationschef för Stockholm Globe Arenas

Daniel Stålbo blir ny kommunikationschef för Stockholm Globe Arenas. Han tillträder tjänsten den 1 september.

Daniel Stålbo har det senaste året arbetat som frilansande kommunikationskonsult. Dessförinnan har han varit kommunikationschef på Carema Care, marknadschef på Neonode och konsult på varumärkesbyrån Lynxeye.

-          Evenemangsbranschens snabba internationalisering och digitalisering ger oss nya möjligheter att interagera med besökare, partners och arrangörer. Det är en spännande utmaning för oss och jag är väldigt glad och stolt att kunna välkomna Daniel, med sin strategiska kompetens och erfarenhet inom varumärkesbyggande och digital kommunikation, till oss på Stockholm Globe Arenas, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Daniel Stålbo har en bred och omfattande erfarenhet, inte minst digital sådan, från såväl b2b- och b2c-marknadsföring. Uppdraget på Stockholm Globe Arenas är att utveckla bolagets kommunikation och marknadsföring mot både besökare, partners och arrangörer. Fokus är att vidareutveckla och förstärka verksamheten.

-          Stockholm Globe Arenas har en spännande tid framför sig i och med öppnandet av Tele2 Arena, satsningen på området och med ett växande internationellt samarbete inom AEG, därför känns det väldigt roligt att få möjligheten att vara med på denna resa, säger Daniel Stålbo, ny kommunikationschef på Stockholm Globe Arenas.

För mer information kontakta gärna:

Daniel Stålbo, kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, tel: 08-600 93 52

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena, samt attraktionen SkyView. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion, Avicii och Rihanna. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 350 genomförda evenemang per år och 1,5 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se