Dryckesföretaget Magic House Sweden ny huvudsponsor för Hammarby Fotboll

Magic House Sweden och AEG Sweden, som är delägare i Hammarby Fotboll, har ingått ett strategiskt partnerskap som gör Magic House till officiell huvudsponsor av superettanlaget Hammarby Fotboll. Det sjusiffriga kontraktet som sträcker sig två och ett halvt år framåt, till 2015, är ett led i Magics strategiska sponsorsatsning med flera åtaganden inom Globenområdet. Samma dag som överenskommelsen gjordes vann Hammarby hemma för första gången på Tele2 Arena.

-          Hammarby fotboll har alltid stått för passion och glädje, vilket är precis vad vi vill förmedla med vår energidryck Natural Magic Energy. För mig är Hammarby, med sina trogna fans och fantastiska publik, ett givet lag för Allsvenskan. Vi från Magic House vill vara med i arbetet mot att ta sig tillbaka till den högsta divisionen. Partnerskapet med Hammarby fotboll gör att vi stärker vårt varumärke på den svenska marknaden. Tillsammans ska vi skapa magi, säger Tomas HR Lind, General Operations Manager på Magic House.

-          Från Hammarbys sida är vi mycket glada att få in Magic som sponsor, det är en pigg och framgångsrik aktör på sin marknad. Magic är också väldigt duktiga på kreativ marknadsföring mot ungdomar, ett område där vi ser att vi tillsammans kommer kunna samarbeta. Vi är också stolta över att Magic väljer oss som samarbetspartner, det visar på styrkan i Hammarbys varumärke och attraktionskraften i kombinationen Hammarby och Tele2 Arena, säger Henrik Kindlund, VD Hammarby Fotboll.

Magic House Sweden AB är ett svenskt dryckesföretag. Verksamheten startades 1995 och var först ute på den svenska marknaden med naturbaserade energidrycker. Den första drycken Magic Energy finns kvar än idag, men bolaget har under åren utvecklat flera funktionsdrycker, där RE är den senaste produktserien.

För mer information kontakta gärna:

Henrik Kindlund, VD Hammarby Fotboll, tel: 070-256 64 44

Om Stockholm Globe Arenas - Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena, samt attraktionen SkyView. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion, Avicii och Rihanna. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 350 genomförda evenemang per år och 1,5 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se

About AEG Worldwide - AEG is one of the leading sports and entertainment presenters in the world. AEG, a wholly owned subsidiary of the Anschutz Company, owns or is affiliated with a collection of companies including over 100 of the world's preeminent facilities such as STAPLES Center (Los Angeles, CA), StubHub Center (Carson, CA), Best Buy Theater (Times Square, New York), Sprint Center, (Kansas City), Target Center (Minneapolis, MN), Mercedes-Benz Arena (Shanghai, China), MasterCard Center (Beijing, China), O2 World Hamburg, Allphones Arena (Sydney, Australia), Ericsson Globe Arena and Tele2 Arena (Stockholm, Sweden), O2 World arena (Berlin, Germany) and The O2 arena and entertainment district (London, England) which are all part of the portfolio of AEG Facilities. Developed by AEG, L.A. LIVE is a 4 million square foot / $2.5 billion downtown Los Angeles sports, residential & entertainment district featuring Nokia Theatre L.A. LIVE and Club Nokia, a 54-story, 1001-room convention "headquarters" destination along with entertainment, restaurant and office space that "officially" opened in 2010. In addition to overseeing privately held management shares of the Los Angeles Lakers (NBA), assets of AEG Sports include franchises and properties such as the LA Kings (NHL), MLS Cup Champion Los Angeles Galaxy, Hammarby Fotboll Club (Sweden), two hockey franchises in Germany, the Amgen Tour of California cycling race and Bay to Breakers foot race. AEG Live, the company's live-entertainment division, is the world's second largest concert promotion and touring company and is comprised of touring, festival, exhibition, broadcast, merchandise and special event divisions with fifteen regional offices. AEG Global Partnerships, a division responsible for worldwide sales and servicing of sponsorships naming rights and other strategic partnerships and AEG Merchandising, a multi-faceted merchandising company are also core business units of AEG. In 2010, AEG launched its AEG 1EARTH environmental program with the announcement of 2020 environmental goals and the release of the industry's first sustainability report while in 2011, AEG introduced axs ticketing, the first phase of its new entertainment platform serving as the company's primary consumer brand which will also feature a mobile service as well as a video content service now in development. For additional information, visit www.aegworldwide.com