Hundratals söker kärleken i Ericsson Globe i höst

Nyligen genomfördes det första singelminglet i SkyView och över 300 personer kom för att njuta av utsikten och mingla. Evenemanget var i samarbete med dejtingsajten Shake My World.  Nu tar Stockholm Globe Arenas steget vidare och startar singelmingel inför ett urval av konserter och matcher under hösten.

-          Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla arenan som mötesplats, och evenemangsintresserade singlar är en viktig målgrupp för oss. Vi hoppas förstås att vi kan bidra till att fler hittar kärleken, och att det blir ännu fler frierier och bröllop i SkyView framöver, säger Marie Lindqvist, kommunikationschef Stockholm Globe Arenas.

Kommande singelmingel blir i samband med utvalda evenemang,som NHL-premiären, Red Hot Chili Peppers och Stockholm International Horse Show.

-          På bara ett år har antalet medlemmar som går på evenemang för singlar fördubblats. Det vi märkt är att de tycker det är roligare och dessutom lättare att träffa rätt om man delar samma syn på vad som är underhållande. Eftersom Stockholm Globe Arenas har så pass många olika evenemang kan våra medlemmar välja singelmingel efter intresse, säger Johan Landgren, Shake My World.

Singelminglet är kostnadsfritt och finns med som tillval när man köper biljett till de utvalda evenemangen. Det börjar två timmar innan evenemanget, där man får tillfälle att komma i stämning, njuta av en god bit mat, en kall öl eller annan svalkande dryck.

Evenemang hösten 2011 med Singelmingel:

7 okt NHL-premiären NY Rangers – LA Kings
12 okt Red Hot Chilli Peppers
22 okt Killer Queen
28 okt Batman Live
3 nov Roxette
25 nov Stockholm International Horse Show  (kvällsföreställningen)

Några singelfakta:

• Sverige har flest singelhushåll i Europa och Stockholm toppar listan över svenska städer med singelhushåll. Källa: EU-rapporten ”Housing statistics in the European Union 2005/2006”.
  • Under 2010 var nätdejting enligt en undersökning från SIFO det vanligaste sättet för svenskarna att hitta en partner på.

Marie Lindqvist, kommunikationschef Stockholm Globe Arenas
marie.lindqvist@globearenas.se , tel 08-600 93 52

För mer information om Shake My World, kontakta Johan Landgren, johan@shakemyworld.com, tel  +46-733 733 310  eller besök www.shakemyworld.com

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Stockholmsarenan (våren 2013), samt attraktionen SkyView, och har en kapacitet för 44 400 besökare. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion och Bruce Springsteen. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 300 genomförda evenemang per år och 1,5 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se

Stockholm Globe Arenas ägs av AEG Facilities. AEG är ett helägt dotterbolag till Anschutz Company, världsledande arrangör av sport och underhållningsevenemang. AEG Facilities, är i sin tur ett fristående bolag inom AEG, som äger, driver och utvecklar en rad anläggningar och arenor över hela världen. Däribland the O2 i London och LA Live i Los Angeles.www.aegworldwide.com

Om Shake My World
Shake My World är en svensk trefaldigt prisbelönad dejtingsajt som låter singlar träffas online eller på olika evenemang arrangerade av företag eller medlemmarna själva.