Ninna Engberg slutar som VD på Stockholm Globe Arenas.

Ninna Engberg slutar som VD för Stockholm Globe Arenas. Hon har varit VD för bolaget och AEG’s representant för den svenska marknaden i sju år. Under dessa år har arenorna AEG och Stockholm Globe Arenas ansvarar för utvecklats till Sveriges främsta platser för live-evenemang. Sedan öppnandet förra året har bolaget även hand om den nya Tele2 Arena.

- Vi är väldigt stolta över AEG’s team i Sverige, deras utveckling och deras samarbete med Stockholm stad. Vi vill tacka Ninna för det arbete hon har gjort för oss de senaste sju åren.  Jag har stort förtroende för den talangfulla ledning som vi nu har på plats i Sverige och att de, tillsammans med en ny ansvarig chef, kommer fortsätta det goda samarbetet med Stockholm Stad och leverera de allra bästa live-evenemangen i våra arenor, säger Tom Miserendino, President AEG Europe.

Ninna Engberg kommer att finnas tillgänglig för bolaget i en roll som Executive Advisor och hjälpa till med överlämning till ny ansvarig chef som nu ska rekryteras. Tills dess kommer det dagliga arbetet att ledas av Richard Krezwick, SVP Facilities AEG Europe, en veteran inom evenemangsindustrin som även var med i arbetet när AEG och Stockholm Globe Arenas övertog driften av arenorna i Globenområdet från Stockholm Stad under 2008.

Daniel Stålbo, Marknads- & Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas

Tel: 08-600 93 52  Mail: daniel.stalbo@globearenas.se

Stockholm Globe Arenas driver Skandinaviens största evenemangsområde med de fyra arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet och Tele2 Arena samt världsattraktionen SkyView. Varje år besöker över 2 miljoner människor mer än 300 idrotts- och underhållningsevenemang på vårt område. Några av Sveriges främsta idrottslag har även sin hemmaarena hos oss - Hammarby Fotboll och Djurgården Fotboll på Tele2 Arena samt AIK Hockey och Djurgården Hockey på Hovet. Stockholm Globe Arenas är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang med huvudkontor i Los Angeles, USA. För mer information, se www.globearenas.se