Ny AEG-representant till Hammarby Fotbolls styrelse

Efter drygt två år som AEG:s representant i Hammarby Fotbolls styrelse lämnar Ninna Engberg sitt uppdrag i samband med Hammarby Fotbolls årsmöte i mars 2013. Platsen tas över av Matthieu van Veen, Senior Vice President of AEG Sports, Europe.

Ninna Engbergs främsta uppgift som AEG:s representant har varit att tillsammans med styrelsen fokusera på affärsutveckling, kommersiella rättigheter och andra områden som berör klubbens ekonomi.

-    Vi har uppnått önskad stabilitet i organisationen och läget i Hammarby Fotboll ser ljust ut inför 2013. Med Matthieu van Veen får Hammarby en styrelsemedlem med stor internationell erfarenhet av kommersiella rättigheter och nya arenor, två nyckelfrågor för Hammarby inför flytten till Tele2 Arena, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Matthieu van Veen ansvarar idag för AEG Sports erbjudande över hela Europa, inklusive de klubbar och evenemang som AEG äger.

-    AEG Sports har lång erfarenhet av att tillsammans med klubbar och lag jobba med moderna arenor som Tele2, inte bara för att kunna erbjuda fans fantastiska fotbollsupplevelser utan även för att skapa förutsättningar för nya affärs- och intäktsmöjligheter för klubbarna, säger Matthieu van Veen, Senior Vice President of AEG Sports, Europe.

För mer information, kontakta gärna:
Johan Seidefors, t.f. kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, tel: 08-600 93 52
Kent Hertzell, ordförande Hammarby Fotboll, tel: 070-332 94 92

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena (2013), samt attraktionen SkyView. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion, Avicii och Rihanna. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 300 genomförda evenemang per år och 1,5 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se