SM-finalen i innebandy till Stockholm och Ericsson Globe

Svensk Innebandy och Stockholm Globe Arenas har tecknat ett treårsavtal för innebandyns årliga SM-finalarrangemang. Det innebär att SM-finalen för damer och herrar spelas i Ericsson Globe 2015, 2016 och 2017.

Till säsongen 2001/02 gick innebandyn över till att avgöra damernas respektive herrarnas SM-final i en match. De tre första åren spelades finalen på Hovet. 2005 flyttade man in i Ericsson Globe och 2011 till 2014 spelades finalen i Malmö Arena.

– SM-finalen är det största manifestet Svensk Innebandy har och vi arbetar hårt för att vidareutveckla det framgångsrika konceptet. Det vi åstadkom i Malmö Arena i våras lade ribban mycket högt, vi fick höga betyg från publiken enligt Sponsor Insights publikundersökning, säger Göran Harnesk, generalsekreterare för Svensk Innebandy, och fortsätter:

– Malmö har gjort ett fantastiskt arbete i fyra år men det har funnits ett starkt engagemang för att få tillbaka SM-finalen till Stockholm. Nu har vi hittat ett mycket intressant upplägg som vi tror stenhårt på. Vi är oerhört glada att säsongen 2014/15, med hemma-VM i Göteborg i december, avslutas med ett superevent i Ericsson Globe lördagen den 18 april.

- Det känns lite som att SM-finalen nu flyttar hem. Vi är självfallet jätteglada och stolta över att ha detta superevenemang hos oss igen och i Ericsson Globe, en perfekt arena för ett superevenemang av detta slag. Förhoppningsvis kan vi tillsammans med Svensk Innebandy utveckla konceptet med SM-finalen ytterligare, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

Mer information om SM-finalen presenteras i samband med Svenska Superligans upptaktsträff i september. Biljettsläpp sker i oktober.

Fastställda finaldatum
2015:  lördagen 18 april
2016:  lördagen 16 april
2017:  lördagen 15 april