Stockholm Globe Arenas tecknar avtal med Gyllene Hjulet

Sponsrings & Eventföreningens årliga gala, Gyllene Hjulet, inleder ett samarbete med Stockholm Globe Arenas. Galan har tidigare varit på olika platser, men två år framöver kommer de bästa svenska projekten inom sponsring och event att utses i Globenområdets arenor.

-    Att få proffsens egen gala till oss är det absolut tuffaste uppdraget man kan få. Avtalet med Gyllene Hjulet visar att det finns en stark tilltro till vår förmåga att leverera det allra bästa, vilket såklart känns fantastiskt, säger Ninna Engberg, VD Stockholm Globe Arenas.

2013 års upplaga av Gyllene Hjulet blir den 16:e i ordningen och kommer precis som tidigare att lyfta fram de bästa kreativa lösningarna som visar på branschens bredd, kunskap och kunnande.

-    Sponsrings & Eventföreningen har glädjen att presentera Ericsson Globe för 2013 års Gyllene Hjulet gala och Tele2 Arena för 2014 års gala. Det tvååriga samarbetet kommer att leda fram till två unika kvällar där underhållning och suverän mat avnjuts i inspirerande miljö samtidigt som vi korar sponsrings- och eventbranschens bästa insatser, säger Niklas Birgetz, VD Sponsrings & Eventföreningen.

Gyllen Hjulet har vuxit mycket de senaste åren och i Ericsson Globe räknar man med att välkomna uppemot 700 gäster. Galan produceras även 2013 av Stålmarck Live, med Tomas Stålmarck som projektledare och producent. Det blir ett stort arrangemang som ställer höga krav, både på lokalen och på genomförandet.

-    Jag ser verkligen fram mot att få producera årets gala på Ericsson Globe. Med tio Idrottsgalor i ryggen känns Ericsson Globe som hemmaplan för oss, säger Tomas Stålmarck.

Johan Seidefors, tf. kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, tel. 08-600 93 52

Stockholm Globe Arenas ansvarar för driften av de fem arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Söderstadion, Tele2 Arena (2013), samt attraktionen SkyView. Arenorna gästas årligen av världsartister som Lady Gaga, Celine Dion och Bruce Springsteen. Dessutom genomförs stora idrottsmästerskap som Inomhus-EM i friidrott, Basket-EM och Ishockey-VM, samt megaevenemangen Monster Jam och NHL-premiären. Med cirka 300 genomförda evenemang per år och 1,6 miljoner besökare är evenemangsområdet i särklass det största och mest flexibla i norra Europa. www.globearenas.se

Stockholm Globe Arenas ägs av AEG Facilities. AEG är ett helägt dotterbolag till Anschutz Company, världsledande arrangör av sport och underhållningsevenemang. AEG Facilities, är i sin tur ett fristående bolag inom AEG, som äger, driver och utvecklar en rad anläggningar och arenor över hela världen. Däribland the O2 i London och LA Live i Los Angeles. www.aegworldwide.com