Superhelg väntar Stockholm Globe Arenas - över 100 000 besökare till helgens evenemang

Fredagen den 28 februari och lördagen den 1 mars blir ännu en superhelg hos Stockholm Globe Arenas. Evenemangsbolagets arenor kommer då, med dubbla konserter med Avicii på Tele2 Arena, dubbla ishockeymatcher i Hovet samt konsert i Ericsson Globe med Drake, att ta emot över 100 000 besökare vilket är eget rekord.

– Det är en riktig superhelg som väntar sett till evenemangen med väldigt starka konsertartister och båda våra hemmalag i matcher på Hovet. Sen är det ju extra kul att vi även slår eget rekord i antal besökare under två dagar - det är lite som att Helsingborg eller Linköping flyttar in på vårt arenaområde nu i helgen för att njuta av grym underhållning, säger Daniel Stålbo, Marknads- & Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas.

Evenemangsprogram till helgen

28 februari

Avicci, Tele2Arena, 18.00

Djurgården – Asplöven, Hovet, 19.00

AIK – Luleå, Hovet, entré kl 16.00

Avicii, Tele2 Arena, 18.00

Drake, Ericsson Globe, 19.30

I och med de många besökarna som kommer att resa till och från arenaområdet dessa dagar så uppmanas samtliga att läsa den extra evenemangsinformation om avstängda vägar, bästa sättet att ta sig hit och hem m.m. som finns på globearenas.se.

Inför och under evenemangsdagarna kommer även senaste nytt om tider, entréer, hänvisningar, garderober och annat att publiceras kontinuerligt via Twitter och Facebook för respektive evenemang. De som har möjlighet uppmanas att följa informationen via:

Avicii besökare fredag och lördag:

• Twitter: följ @tele2_arena och #infoavicii för absolut senaste nytt
  • Facebook: Gå med i evenemanget på Facebook för kontinuerliga uppdateringar:                                                                                                                                         (28 feb) https://www.facebook.com/events/637064539670882/                                                                                                                                                                                   (1 mar)  https://www.facebook.com/events/175549072642764/

Drake besökare lördag:

Daniel Stålbo, Marknads- & Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas

Tel: 08-600 93 52  Mail: daniel.stalbo@globearenas.se

Stockholm Globe Arenas bedriver verksamheten på de fyra arenorna Tele2 Arena, Ericsson Globe, Hovet, Annexet, samt attraktionen SkyView. Hit kommer du för att uppleva evenemangen live, antingen det handlar om världsartister som Lady Gaga, Avicii och Metallica, megaevenemang som Sonisphere och Nitro Circus, eller sportevenemang som Ishockey-VM och XL-galan. Några av Sveriges främsta lag har sin hemmaarena hos oss - Hammarby Fotboll, Djurgården Fotboll, DIF Hockey och AIK Hockey. Med närmare 300 evenemang och 1,7 miljoner besökare per år är vi det i särklass största och mest flexibla evenemangsområdet i norra Europa. www.globearenas.se