Två av sponsrings- och eventbranschens tungviktare till Branschforum 2011

Två av sponsringsbranschens tyngsta och internationellt mest eftertraktade talare kommer till Sverige och Branschforum. Lesa Ukman, grundare till amerikanska konsultjätten IEG och en av sponsringsvärldens mest välkända ansikten, besöker Stockholm för att ge en keynote och hålla två master classes i augusti. Hon får sällskap av John Amaechi, den kontroversielle f.d. NBA-spelaren som omskolade sig till psykolog och numera utgör en kritisk föreläsarröst mot ”övertron” på idrott som verktyg för samhällsengagemang.

De två branschprofilerna ansluter sig till en rad svenska och internationella föreläsare och debattörer under Branschforums två dagar, 30-31 augusti. De tre arrangörerna Sponsrings & Eventföreningen, Stockholm Event Network och Stockholm Globe Arenas har hörsammat branschens krav på ännu bättre förutsättningar för dialog och långsiktigt relationsbyggande.

Vi har saknat den här typen av forum där en mer mångfacetterad målgrupp möts, från idrott, musik och kultur tillsammans med näringsliv och politiker för att nätverka och inspireras. Detta gör oss till en stolt partner, säger Camilla Hagman, Marknadschef Riksidrottsförbundet.

Branschforum är för alla aktörer inom evenemang, sponsring, arenor och event och äger rum den 30-31 augusti 2011 i Annexet, Ericsson Globe i Stockholm.

Kort fakta om Branschforum 2011
Datum: 30-31 augusti, 2011
Plats: Annexet, Ericsson Globe
Läs mer på www.branschforum.com