Icona Pop och Mel C - se hela invigningskvällen i Pride Park för 100 kronor

Imorgon onsdag 31 juli invigs Pride Park på Östermalms IP med invigningstalare, fullt scenprogram inklusive årets Pride-artist Daniel Mauricio, Icona Pop och Mel C. Inträdet till parken kostar endast 100 kronor för hela kvällen med alla artister. Här är höjdpunkterna för onsdagen på Stockholm Pride

Pride House

Idrott för alla - Julle var 8 år när han inte längre fick vara med och spela fotboll i pojklaget. Julle och hans mamma Petra pratar om vilket mod som krävts för att få känna sig inkluderad i idrottsvärlden

Folket och försvaret - paneldebatt med bland andra Alexandra Larsson som var den första personen i Sverige att genomgå en könskorrigering och fortsätta arbeta inom Försvarsmakten

Pride På Stan

Skärholmen goes Pride - för ungdomar mellan 13-19 på Kulturhuset Stadsteatern i Skärholmen, testa på drag och vougeing, fika och film på kvällen.

Dansworkshop Moving Bodies - med den sydafrikanske koreografen Kwanele Finch Thusi i Galärparken.

Pride Park

Invigningsgala med start 18.30 med invigningstalare Jon Voss, QX förlag och Stacy Lentz, delägare Stonewall Inn.
Regnbågssången framförd av Cherry Wilder
Årets Pride-låt med Daniel Mauricio
Gabriel Fontana
Patrik Jean