Icona Pop till Stockholm Pride

Elektropop-duon kommer till Pride Park med sin hitkavalkad och förgyller invigningskvällen onsdagen 31 juli. Äntligen får Caroline och Aino dansa loss med Pridepubliken!

De har varit opening act för Katy Perry, One Direction och Miley Cyrus. Megahiten ”I love it” har med sin trippelplatina streamats över 400 miljoner gånger. Såklart det var ett naturligt steg att ställa sig på stora scenen på Stockholm Pride!

”Icona Pop är en självklar bokning för mig, väldigt ödmjuka tjejer som har hjärtat på rätt ställe, och framför allt också supportar HBTQ-communityt väldigt mycket. Hela parken kommer att sjunga ”I love it” och I can’t wait!” säger scenproducent Gunn Lundemo

Sedan släppet av andra skivan ”This is... Icona Pop” har duon synts i en rad ikonsammanhang minst sagt. Stora scenen på Coachella, Late Night with Jimmy Fallon och The Today Show, Fredspriskonserten i Oslo, gav sina ansikten åt en global kampanj tillsammans med make up-jätten Make Up Forever och medverkade i Dreamworks animerade film Trolls.

Hur Pridepubliken kommer ta emot Caroline och Aino invigningen av Stockholm Pride 2019 kan vi bara tänka oss, det kommer att bli magisk stämning på Östermalms IP!

Tidigare bekräftade artister, fredag 2/8 Village People, lördag 3/8 Pussy Riot.