Kool & the Gang till Stockholm Pride 2020

Det legendariska discobandet Kool & the Gang med sina odödliga hits är första officiella namnet för Stockholm Pride 2020. De kommer till Pride Park fredag 31 juli med en timmes lång konsert med dansgaranti för alla!

Sedan 1969 har Kool & the Gang sålt både guld och platinum och vunnit Grammies med hits som Celebration,  Jungle boogie och Get down on it. De fortsätter turnera och har på senare år också vunnit en ny publik genom att vara flitigt samplade av artister som exempelvis Jay Z, Madonna och Bestie Boys.

”För mig känns det otroligt häftigt att boka Kool & the Gang, som DJ har jag spelat deras musik tusentals gånger, framöver allt Celebration som kan vara en av världens bästa låtar. Det kommer bli en mäktig show!” säger Gunn Lundemo, scenprogramansvarig Stockholm Pride

Kool & the Gang blir en del av fredagens nostalgikväll i Pride Park. Förutom discohjältarna kommer fler artister med dansvänliga beats, drag- och burleskshow och många överraskningar.

Festivalen Stockholm Pride äger rum 27 juli till 2 augusti 2020, artister och andra nyheter kommer att släppas kontinuerligt under våren.

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival. Sedan 1998 arbetar vi för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. Föreningen Stockholm Pride är en ideell organisation. Allt arbete med festivalen sker på volontär basis. Föreningens syfte är att årligen arrangera festivalen Stockholm Pride. Under 2020 arrangeras Stockholm Pride mellan den 27 juli till 2 augusti.