Opera-sing-a-long med stjärnglans under Stockholm Pride

Operasångaren och HBTQ+-kämpen Rickard Söderberg leder även i år en uppskattad opera-sing-a-long i Pride Park under Stockholm Pride. I år blir det extra stjärnglans när han får sällskap av hovsångarna och legendarerna Anne Sofie von Otter och Loa Falkman.

Anne Sofie von Otter är en legend inom operavärlden och har sjungit på 8 operahus på 3 kontinenter. Hon är även utnämnd till hovsångare, Årets svensk i världen 2008 och vann en Grammy 2015 i kategorin “Best classical album“. Loa Falkman är den folkkära mångssysslaren som synts i allt från Melodifestivalen, kultfilmen “Pensionat Oskar“, rollen som Ica-Stig och i ett antal stora roller vid flera europeiska operahus efter genombrottet i Paris.

- När jag håller i Opera-sing-a-long kl 18 så möts två av Sveriges mest framstående sångare någonsin på scen. Anne Sofie von Otter och Loa Falkman. Publik över hela världen köar i timmar och dagar för att få uppleva dem på scen - och nu får alla besökare i parken dem helt för sig själva, och får dessutom chansen att sjunga med dem, säger Rickard Söderberg.

Vid sidan av Rickard, Anne Sofie och Loa står också flera av Sveriges mest framstående sångare som Susanne Resmark, Viktoria Karlsson och Ellinor Olmarken. Pianist är Magnus Svensson. Det blir allt från Nattens Drottning och Nessun Dorma till tango och en och annan operaschlager. Den perfekta uppvärmningen inför Schlagerkvällen.

Opera-singalong i Pride Park

När: Torsdag 4 augusti, kl. 18.00

Var: Pride Park, Östermalms IP

Stockholm Pride

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival. Sedan 1998 arbetar vi med att synliggöra HBTQ+-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, transpersoner, queerpersoner och andra inom HBTQ+-rörelsen. Föreningen Stockholm Pride är en ideell organisation. Allt arbete inom föreningen sker på volontärbasis. Under 2024 arrangeras festivalen Stockholm Pride 29 juli - 3 augusti.

www.stockholmpride.org