Stockholm Pride bjuder in till ett stjärnspäckat Glamspäck

Lördagen den 5 augusti bjuder Stockholm Pride in till Glamspäck - i år glittrigare än någonsin. Under cirka 90 minuter samlas några av Sverige bästa dragqueens och dragkings för att göra en oförglömlig dragshow på Pride-scenen.

Under våren kunde Stockholm Pride presentera första upplagan av Drag Race Sveriges vinnare, Admira Thunderpussy, som värd och producent av årets Glamspäck.

— Glamspäck 2023 bjuder på en extravagant line-up med hela casten från Drag Race Sverige och några av Sveriges bästa drag-talanger. Håll i hatten (och peruken) för nu blir det späckat med glam på hög nivå, säger Admira Thunderpussy.

Tillsammans med Admira Thunderpussy kommer vi att få se; Santana SexMachine, Almighty Aphroditey, Elecktra, Vanity Vain, Imaa Queen, Fontana, Endigo, Antonina Nutshell, Miss Tobi & Rikky Disco, Chiwi, Cherry Wilder, Qarl Qunt och Bebulah.

Den årliga dragshowen på Stockholm Pride lockar storpublik. Den första showen presenterades redan 1998 signerad After Dark och har sedan dess varit en kär tradition.

— Pride vore inget utan alla våra fantastiska dragshowkonstnärer. Med finess, vasshet, elegans, taktkänsla, kärlek och en massa tyll ger de år efter år våra besökare en kväll att minnas. För andra gången står Admira Thunderpussy redo att styra kvällen med fast hand och mjuka handleder, säger Fredrik Thorell, Parkchef.

Glamspäck 2023 går av stapeln lördagen 5 augusti 19:00 i Pride Park.

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival. Sedan 1998 arbetar vi med syftet att synliggöra hbtq+-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, transpersoner, queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq+-rörelsen. Föreningen Stockholm Pride är en ideell organisation. Allt arbete inom föreningen sker på volontärbasis. Under 2023 arrangeras festivalen Stockholm Pride 31 juli - 5 augusti.