Weather Girls till Stockholm Pride

I sommar kommer det att regna män och andra hits från de legendariska väderflickorna på stora scenen i Pride Park, halleluja!

Ingen kan ha undgått monsterhiten från mitten på 80-talet när två neonklädda kvinnor dansade med vältränade män i öppna trenchcoats. Nu lever gruppen vidare med hjälp av orginalmedlemmen Izora Armsteads dotter Dynelle Rhodes som tar vidare arvet från sin mamma sedan Izora gick bort 2004. Med sig har hon skönsjungande Dorrey Lin Lyles som också varit aktiv i gruppen under tidigare år. Bokningen var en självklarhet för scenproducent Gunn Lundemo

”Jag spelade efter dem på stora scenen på Vienna Pride 2018. Visste på en gång att jag ville boka dem i något sammanhang framöver, nu kom det perfekta tillfället, deras show är fantastisk”.

The Weather Girls kommer att blanda sina egna hits med andra ikoner genom artisthistorien, The Supreems, Aretha Fraklin och många fler, det blir en soulful, svängig afton i Pride Park lördag 3 augusti.

Tidigare bekräftade bokningar är Pussy Riot, The Village People, Icona Pop och Melanie C. Festivalen pågår 29 juli till 3 augusti, veckoband kostar 600 kronor fullt pris och 450 kronor reducerat pris och köps på tickster.se

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival. Sedan 1998 arbetar vi för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, trans och queerpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen. Föreningen Stockholm Pride är en ideell organisation. Allt arbete med festivalen sker på volontär basis. Föreningens syfte är att årligen arrangera festivalen Stockholm Pride. Under 2019 arrangeras Stockholm Pride mellan den 29 juli till 3 augusti.