Norwegian fortsätter satsa på Stockholm Skavsta Airport - öppnar ny direktlinje till Palma

Efter en lyckad start och en stark beläggning på linjerna Alicante och Malaga väljer Norwegian att öppna en helt ny linje från Stockholm Skavsta Airport till Palma på Mallorca. Den nya linjen startar 1 maj 2024 med tre avgångar i veckan.

Flygplan i luften med Norwegians logotyp

- Det känns riktigt kul att Norwegian fortsätter satsa och väljer att öppna en helt ny linje från Stockholm Skavsta Airport. Det är ett kvitto på flygplatsens höga servicenivå, tydliga efterfrågan och på våra kunders starka tilltro till Skavsta. Mallorca tillhör svenskarnas favoritresmål och Palma är en destination som är efterfrågad bland våra resenärer, säger Jesper Fredmark, vd.

Flyglinjen blir ett nytt resmål i Stockholm Skavsta Airports sommarutbud mellan maj – oktober 2024. Sedan tidigare finns destinationerna Alicante och Malaga.

- Vi är väldigt glada över att kunna lansera Palma och därmed kunna erbjuda tre destinationer till Spanien från Stockholm Skavsta Airport. Vi ser fram emot att välkomna resenärer ombord, säger Magnus Thome Maursund, kommersiell direktör på Norwegian.

Norwegians avgångar till Palma de Mallorca

Stockholm Skavsta Airport (NYO) – Palma de Mallorca (PMI): Måndagar, onsdagar och lördagar med start 1 maj.

Palma de Mallorca (PMI) – Stockholm Skavsta Airport (NYO): Måndagar, onsdagar och lördagar med start 1 maj.

Resor kan bokas från och med idag tisdag 14 november hos norwegian.com.

För mer information kontakta:

Jesper Fredmark, vd

jesper.fredmark@skavsta.se

Helena Vesterlund, kommunikatör
helena.vesterlund@skavsta.se

Stockholm Skavsta Airport ligger strax utanför Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm. Idag finns direktflyg till flera destinationer i hela Europa med flygbolagen Wizz Air och Norwegian. Det är enkelt att ta sig hit via bil, flygbuss, tåg och taxi och flygplatsen erbjuder flera olika parkeringar.

Citat

Det känns riktigt kul att Norwegian fortsätter satsa och väljer att öppna en helt ny linje från Stockholm Skavsta Airport. Det är ett kvitto på flygplatsens höga servicenivå, tydliga efterfrågan och på våra kunders starka tilltro till Skavsta. Mallorca tillhör svenskarnas favoritresmål och Palma är en destination som är efterfrågad bland våra resenärer.
Jesper Fredmark, vd