Norwegian utökar flygtrafiken till Spanien från Stockholm Skavsta Airport sommaren 2024

Report this content

Det norska flygbolaget Norwegian fortsätter flyga direkt från Stockholm Skavsta Airport till Alicante och Malaga i Spanien under sommaren 2024. Dessutom utökas trafiken till Alicante till tre gånger i veckan från sommarens två.

Norwegians flygplan med besttning

-   Vi är oerhört glada att Norwegian stannar kvar hos oss och även utökar trafiken. Det känns väldigt roligt att kunna fortsätta erbjuda dessa populära destinationer för våra resenärer. Både Malaga och Alicante har haft en god beläggning och det finns en stark efterfrågan även fortsatt, säger Jesper Fredmark, vd Stockholm Skavsta Airport.

Det fortsatta samarbetet med Norwegian är ett viktigt steg i den långsiktiga planen att sätta flygplatsen på den nationella och internationella flygplatskartan.

- Vi är tacksamma över det fina mottagande vi har fått gällande efterfrågan på våra flyg till både Malaga och Alicante och glada över att kunna återvända till Stockholm Skavsta Airport nästa sommar med fler avgångar. Vi ser fram emot att fortsätta välkomna resenärer ombord till och från Skavsta, säger Magnus Maursund, kommersiell direktör på Norwegian.

Överväger fler destinationer

Norwegian överväger fler destinationer från Stockholm Skavsta Airport nästa sommar och att trafikera flygplatsen även under vinterhalvåret.

Norwegians avgångar sommaren 2024

Stockholm Skavsta Airport (NYO) – Alicante (ALC): Två avgångar i veckan, på onsdagar och lördagar med start 3 april 2024. Tre avgångar i veckan från 6 maj till 26 oktober 2024, måndagar, onsdagar och lördagar.

Stockholm Skavsta Airport (NYO) – Malaga (AGP): Två avgångar i veckan, på onsdagar och söndagar med start 31 mars 2024 till och med 23 oktober 2024.

Det går att boka resor för sommaren 2024 redan nu hos norwegian.com.

För mer information kontakta:

Jesper Fredmark, vd
Stockholm Skavsta Airport

jesper.fredmark@skavsta.se
070-870 88 00

Helena Vesterlund, kommunikatör
Stockholm Skavsta Airport
helena.vesterlund@skavsta.se
070-216 39 79

Stockholm Skavsta Airport strax utanför Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm. Idag finns direktflyg till flera destinationer i hela Europa med flygbolagen Wizz Air och Norwegian. Det är enkelt att ta sig hit via bil, flygbuss, tåg och taxi och flygplatsen erbjuder flera olika parkeringar, bland annat parkeringshus, långtidsparkering och parkering för elbilar.

Citat

Vi är oerhört glada att Norwegian stannar kvar hos oss och även utökar trafiken. Det känns väldigt roligt att kunna fortsätta erbjuda dessa populära destinationer för våra resenärer. Både Malaga och Alicante har haft en god beläggning och det finns en stark efterfrågan även fortsatt.
Jesper Fredmark, vd Stockholm Skavsta Airport