Smidigare parkering i Skavsta med nytt samarbete

Report this content

Nu blir det ännu enklare att parkera på Stockholm Skavsta Airport. Under sommaren tar Matchedin över utveckling och drift av parkeringsverksamheten.

Pskylt med flygplatsens parkeringshus i bakgrunden

Att parkera på Stockholm Skavsta Airport är både enkelt och smidigt, bara ett par minuters promenad från parkering till terminal. Med det nya samarbetet blir det ännu smidigare med en förbättrad förbokning och ökad servicenivå.

Arlandastad Group, som äger Stockholm Skavsta Airport, har samarbetat med Matchedin i många år. Sedan 2019 driver Matchedin Flygets långtidsparkering, som erbjuder parkering och transfer mellan Arlandastad och Arlanda. Det har gett dem lång erfarenhet av att driva flygplatsnära parkering.

- Vi är glada över att fortsätta vårt goda, långsiktiga samarbete där vi gemensamt utvecklas över tid. Det är så vi vill arbeta med alla våra samarbetspartner, säger Dieter Sand, vd Arlandastad Group.

På Stockholm Skavsta Airport kommer Matchedin att sköta både långtids- och korttidsparkeringarna, förbokningssystemet på www.skavsta.se och viss skötsel.

- Genom vårt sätt att arbeta kommer vi optimera parkeringslösningen på Skavsta för att göra det så bra som möjligt för resenärerna med enkel och effektiv service, säger Stefan Tengman, vd på Matchedin.

Matchedin är ett socialt hållbart företag som anställer personer som har svårt att komma in på arbetsmarknaden.

- Vårt mål är att bidra till att fler arbetsgivare får upp ögonen för den kraft som finns hos alla de människor som idag står utan arbete. Därför känns det extra kul att få fortsatt och utökat förtroende hos Arlandastad Group. På så sätt kan vi utöka vår verksamhet och få fler i arbete, Stefan Tengman.

För mer information kontakta:

Dieter Sand, vd
Arlandastad Group
dieter.sand@arlandastad.se

Helena Vesterlund, kommunikatör
press@skavsta.se

Om Stockholm Skavsta Airport

Stockholm Skavsta Airport ligger strax utanför Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm, och är en idealisk bas för flygbolag, researrangörer och flygrelaterade verksamheter. Flygplatsen servar Stockholmsområdet och regioner väster och söder om flygplatsen, med tre miljoner människor inom upptagningsområdet. Här finns unika förutsättningar för utveckling och expansion. Flygplatsen har tillstånd att ta emot upp till sex miljoner passagerare per år. Idag finns direktflyg till flera destinationer i Europa. Det är enkelt att ta sig hit med bil, buss och tåg. Med den kommande järnvägen Ostlänken planeras ett terminalnära resecentrum på Skavsta. Flygplatsen ägs av Arlandastad Group och Nyköpings kommun.