Stockholm Skavsta Airport utsedd som beredskapsflygplats av Regeringen

Den 20 december antog Regeringen budgetförslaget för utgiftsområde 22, som avgjorde Stockholm Skavsta Airports framtid som beredskapsflygplats.

Stockholm Skavsta Airport utsedd som beredskapsflygplats

– Här finns alla möjligheter i världen, säger Kjell-Åke Westin, Styrelseordförande för Stockholm Skavsta Airport som nu är officiellt utsedd som Beredskapsflygplats.

– Vi är enormt stolta över att möjliggöra tillgängligheten för det samhällsnyttiga flyget. Redan idag finns kustbevakningen och brandflyg hos oss. Vi ser stora möjligheter med fler etableringar på flygplatsen och området i kring. Beslutet att flygplatsen blir en Beredskapsflygplats är ytterligare en pusselbit för att sätta Stockholm Skavsta Airport på den internationella och nationella flygplatskartan, säger Kjell-Åke Westin.

För ytterligare information, kontakta:

Kjell-Åke Westin, styrelseordförande
kjell-ake.westin@skavsta.se
070 891 68 40

Mediefrågor kontakta:

Sara Johansson, Kommunikationschef
Arlandastad Group
press@arlandastad.se
073 034 63 97

Stockholm Skavsta Airport ligger nära Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm. Idag finns direktflyg till flera destinationer i hela Europa med flygbolagen Wizz Air och Norwegian. Det är enkelt att ta sig hit via bil, flygbuss, tåg och taxi och flygplatsen erbjuder flera olika parkeringar, bl a parkeringshus, långtidsparkering och parkering för elbilar.

Här finns alla möjligheter i världen
Kjell-Åke Westin, Styrelseordförande för Stockholm Skavsta Airport som nu är officiellt utsedd som beredskapsflygplats
Kjell-Åke Westin