Stockholm Skavsta Airport utser Malin Wahlström till ny CFO

Stockholm Skavsta Airport välkomnar Malin Wahlström som ny CFO och medlem i bolagets strategiska ledningsgrupp. Malin tillträder sin nya roll 1 januari 2024.

Malin Wahlstrm CFO Stockholm Skavsta Airport

Malin Wahlström kommer närmast från HSB Södermanland, Sveriges största bostadskooperation som planerar, finansierar, bygger och förvaltar bostäder över hela Sverige. Med sin mångåriga och breda erfarenhet inom ekonomistyrning, controlling, koncernredovisning samt affärs- och verksamhetsutveckling kommer Malin vara en möjliggörare och stor tillgång för Stockholm Skavsta Airport.

– Stockholm Skavsta Airport har en spännande framtid. Bolagets fantastiska erbjudande och outnyttjade kapacitet tilltalar mig som har ett driv att ständigt förbättra. Jag är här för att stödja teamet, partners, kunder och företaget som helhet på vägen mot tillväxt. Att samtidigt bli en del av en framåtlutad koncern som kombinerar fastighetsutveckling med flygplatsdriften är enormt spännande. Jag ser verkligen fram emot att bidra till Stockholm Skavsta Airports utveckling, säger Malin Wahlström, blivande CFO för flygplatsen.

Stockholm Skavsta Airport befinner sig i en spännande fas, inte minst vad gäller produktutveckling och service för resenärer och flygbolag, den nya tågstationen som kommer ligga i anslutning till flygplatsen och utvecklingen av området i kring.

– Vi ser fram emot att få välkomna Malin till Stockholm Skavsta Airport och den viktiga rollen som vår nya CFO. Hon har en gedigen erfarenhet av ledarskap och ekonomi- och finansfrågor som jag är övertygad om kommer att bidra positivt i vår långsiktiga verksamhetsutveckling, säger Jesper Fredmark vd, Stockholm Skavsta Airport.

För mer information kontakta:

Jesper Fredmark, vd

jesper.fredmark@skavsta.se

Helena Vesterlund, kommunikatör
helena.vesterlund@skavsta.se

Stockholm Skavsta Airport ligger strax utanför Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm. Idag finns direktflyg till flera destinationer i hela Europa med flygbolagen Wizz Air och Norwegian. Det är enkelt att ta sig hit via bil, flygbuss, tåg och taxi och flygplatsen erbjuder flera olika parkeringar.

Citat

Malin Wahlström, blivande CFO för flygplatsen.
Jesper Fredmark vd, Stockholm Skavsta Airport