Stockholm Skavsta Airports vd slutar

Stockholm Skavsta Flygplats AB:s styrelse och Jesper Fredmark har kommit överens om att Jesper Fredmark lämnar sin roll som vd för Stockholm Skavsta Airport. Styrelsen har utsett Joakim Lindholm som tillförordnad vd. Joakim tillträder omgående.

- Parterna har enats om att det är ett lämpligt läge för ett byte av vd. Verksamheten kommer att fortsätta löpa på enligt plan, säger Kjell-Åke Westin, styrelseordförande.

En rekryteringsprocess är inledd för att anställa en ny vd. Joakim Lindholm har under rekryteringsperioden utsetts till tillförordnad vd. Joakim har tidigare arbetat på Stockholm Skavsta Airport som operativ chef och har lång erfarenhet av flygverksamhet. Idag är han anställd som projektchef hos flygplatsens ägare Arlandastad Group.

För mer information kontakta:

Kjell-Åke Westin, styrelseordförande Stockholm Skavsta Airport
kjell-ake.westin@skavsta.se

Dieter Sand, vd Arlandastad Group
dieter.sand@arlandastad.se

Om Stockholm Skavsta Airport

Stockholm Skavsta Airport ligger strax utanför Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm, och är en idealisk bas för flygbolag, researrangörer och flygrelaterade verksamheter. Flygplatsen servar Stockholmsområdet och regioner väster och söder om flygplatsen, med tre miljoner människor inom upptagningsområdet. Här finns unika förutsättningar för utveckling och expansion. Flygplatsen har tillstånd att ta emot upp till sex miljoner passagerare per år. Idag finns direktflyg till flera destinationer i Europa. Det är enkelt att ta sig hit med bil, buss och tåg. Med den kommande järnvägen Ostlänken planeras ett terminalnära resecentrum på Skavsta. Flygplatsen ägs av Arlandastad Group och Nyköpings kommun.