Världens ledande researrangör TUI börjar med charter från Stockholm Skavsta Airport

I höst börjar researrangören TUI med direktcharter till Las Palmas på Gran Canaria från Stockholm Skavsta Airport.

Poolomrde p hotell p Las Palmas sett frn ovan

– Det är oerhört glädjande att kunna välkomna researrangören TUI till Skavsta och erbjuda charterresor för våra resenärer. Kanarieöarna är ett mycket populärt resmål, särskilt vintertid, säger Kjell-Åke Westin, styrelseordförande för Stockholm Skavsta Airport.

Sträckan trafikeras veckovis från 16 oktober 2024 till 13 april 2025.

– Kanarieöarna hör till våra mest populära resmål under vintern, med sitt behagliga klimat och mycket omtyckta matkultur. Vi ser en ökad efterfrågan på resor till Kanarieöarna och därför känns det roligt att kunna flyga till Gran Canaria även från Stockholm Skavsta Airport. Vi vet att många föredrar Skavsta för dess bekväma läge och storlek. Nu får våra kunder i regionen ännu större valfrihet när de ska planera sin nästa solsemester, säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI i Norden.

Gran Canaria – ett solsäkert resmål

Gran Canaria är Kanarieöarnas tredje största ö och ett solsäkert resmål året runt. Ön är liksom övriga kanarieöar en vulkanö. Här finns fina stränder, gröna berg med vingårdar, vandringsleder och ett brett utbud av aktiviteter. Huvudstaden Las Palmas har ett livligt stadsliv med tapasrestauranger, shoppinggallerior och en årlig karneval.

Om TUI:s direktcharter till Las Palmas

• Direktflyg till Las Palmas, Gran Canaria, från Stockholm Skavsta Airport mellan den 16 oktober 2024 till den 13 april 2025.
  • Reslängd på en vecka (sju nätter) eller två veckor (15 nätter) och ett brett hotellutbud.
  • Flygtid: 5 timmar 45 minuter.
  • Trafikeras av flygbolaget Jettime.
  • Resor går att boka redan nu på www.tui.se

För ytterligare information, kontakta:

Kjell-Åke Westin, styrelseordförande
kjell-ake.westin@skavsta.se

Helena Vesterlund, kommunikatör
press@skavsta.se

Om Stockholm Skavsta Airport

Stockholm Skavsta Airport ligger strax utanför Nyköping, 100 km sydväst om Stockholm, och är en idealisk bas för flygbolag, researrangörer och flygrelaterade verksamheter. Flygplatsen servar Stockholmsområdet och regioner väster och söder om flygplatsen, med tre miljoner människor inom upptagningsområdet. Här finns unika förutsättningar för utveckling och expansion. Flygplatsen har tillstånd att ta emot upp till sex miljoner passagerare per år. Idag finns direktflyg till flera destinationer i Europa. Det är enkelt att ta sig hit med bil, buss och tåg. Med den kommande järnvägen Ostlänken planeras ett terminalnära resecentrum på Skavsta. Flygplatsen ägs av Arlandastad Group och Nyköpings kommun.